کارنامه امروز بورس به روایت 2 نمودار/رشد کم عمق شاخص کل بورس

کدخبر: ۱۵۰۱۱۷
طی معاملات امروز چهارشنبه؛ آخرین روز معاملاتی هفته جاری، شاخص کل بورس 23 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 77 هزار و 879 واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، طی معاملات امروز چهارشنبه؛ آخرین روز معاملاتی هفته جاری، شاخص کل بورس 23 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 77 هزار و 879 واحدی قرار گرفت. در این بازار نمادهای «وغدیر»، «خساپا»، «وپاسار»،‌ «شبندر» و «فارس» بیشترین تاثیر مثبت و نماد «فملی» و «فولاد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

در این راستا ابوالفضل ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: بازار این روزها، بازاری است که با تزریق ارزش ریالی در آن می‌توان جهت آن را تغییر داد. با توجه به عمق کمی که بازار از آن برخوردار است، بعضی جابجایی‌ها، بلوک‌ها یا ورود نقدینگی در یک یا دو نماد که لیدر بازار هستند، روند بازار را تغییر می‌دهد از این رو بازار کم‌حجم شده است. 

مدیر معاملات کارگزاری صباجهاد گفت: در حال حاضر عمده حرکت بازار در زمین صندوق‌های بادرآمد ثابت اتفاق می‌افتد. رسالت این صندوق‌ها به صورتی است که بر دارایی‌هایی با در آمد ثابت مانند اوراق مشارکت، اوراق اجاره و... سرمایه‌گذاری می‌کنند اگرچه دست‌شان برای تخصیص بخشی از منابع برای سرمایه‌گذاری به سمت سهام باز است.

این کارشناس بازار سهام ادامه داد: به همین خاطر در مدتی که بازار رشد کرد، خریدهایی که به وسیله این صندوق‌های با درآمد ثابت انجام شد بسیار تاثیرگذار بودند. مانند صندوق آرمان که به صورت مشترک برای شرکت تامین سرمایه آرمان و بانک شهر است. 

ابراهیم‌زاده گفت: در این روزها اقدام به خرید کمتر یا گاها فروش بعضی از این صندوق‌ها باعث نگرانی بازار شده است و بازار نسبت به این مساله که صندوق‌ها با درآمد ثابت  سود شناسایی می‌کنند، گارد فروش گرفته است. 

او افزود: البته قدرت خرید نیز، کمتر شده و صندوق‌ها فروشنده هستند. از طرفی علاوه بر اینکه طرف فروش را تقویت می‌کنند، طرف خرید را هم تضعیف کردند و این مساله باعث شده که بازار درجا بزند. به نظر می‌رسد در این قیمت‌ها بایستی از فشار فروش کمتر شود که بازار بتواند روند خود را طی کند.



اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید