تحلیل تکنیکال بهای مس+3نمودار/آیا قیمت مس کاهش پیدا خواهد کرد؟

کدخبر: ۱۵۰۲۱۵
یک تحلیلگر بازار با ارائه تحلیل تکنیکال و بنیادی قیمت مس،‌ به این سوال پاسخ می‌دهد که آیا قیمت مس کاهش پیدا خواهد کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز، یک تحلیلگر بازار با ارائه تحلیل تکنیکال و بنیادی قیمت مس،‌ به این سوال پاسخ می‌دهد که آیا قیمت مس کاهش پیدا خواهد کرد؟

آرام خلیلی‌فر در تحلیل تکنیکال قیمت مس با ارائه سه نمودار می‌گوید: همانطور که در نمودار ماهانه مشاهده می‌شود بهای مس در حد پایینی کانال بلندمدت و محدوده قیمت در اواخر سال 2009 قرار گرفته است . در نمودار هفتگی پس از برخورد قیمت به حد بالایی و عبور از حد میانی به سمت حد پایانی حرکت و از مسیر کانال عبور کرد و مجدد به داخل کانال بازگشت داشت اما در میانه کانال با مقاومت 2180 دلار مواجه شده است.  این رفت و برگشت که با مقاومت حد میانی مواجه می‌شود تمایل به کاهش بیشتر را اخطار می دهد. در نمودار روزانه امواج انتهایی روند در قالب یک 5 موج نزولی مشاهده می شود که به نظر می‌رسد در صورت عبور قیمت از حمایت اول ( Target One) ادامه روند نزولی تا هدف بعدی دور از انتظار نباشد.



این تحلیلگر بازار در تحلیل بنیادی قیمت مس نیز عنوان می‌کند:همچنان به دلیل اینکه رشد اقتصاد جهانی و تولید صنعتی در بسیاری از کشورها بهبود قابل ملاحضه ای نیافته است ، مس در روند کاهشی به سر می برد. بسیاری از معامله گران اعلام کرده اند که مس تاکنون دو بار به سطح میانگین حرکتی 200 روزه رسیده اما نتوانسته از آن عبور کند. آنها اعتقاد دارند که این یک سطح کلیدی است و اگر شکسته شود ممکن است صندوق های تأمینی شروع به فروش قراردادهای آتی مس کنند.

وی در پایان این تحلیل خود در پاسخ به این سوال که آیا قیمت مس کاهش پیدا خواهد کرد؟ اظهار می‌کند: تقویت ارزش دلار پس از افزایش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال ریزرو می تواند یک عامل منفی دیگر برای مس باشد. ضمن اینکه چین تولید مس را در ژوئیه با 9.6 درصد افزایش در مقیاس سالانه به 722 هزار تن رساند. میزان معاملات خالص خرید مس در LME افتی 5درصدی پیدا کرد. خریدهای ناخالص 115.2 قراردارد هستند درحالیکه فروش های ناخالص به 73.5 قرارداد می رسند. چین حدود 45 درصد از مس جهان را مصرف می کند به همین دلیل آمار اقتصادی اش می تواند به قیمت مس تاثیر بگذارد. تنها آمار مهم بعدی، شاخص مدیران خرید بخش تولید است که در اول سپتامبر در چین منتشر خواهد شد. ضمن اینکه مطالعات نشان می دهد که مس نسبت به سایر فلزات زودتر به نقطه تعادل عرضه و تقاضا می رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید