مقایسه مصائب «دولت پس از جنگ» و «دولت پس از تحریم»/ترسیم تجارت‌فردا از تنگناهای دولت

کدخبر: ۱۵۰۲۲۲
پرتیراژترین هفته‌نامه اقتصادی کشور در شماره جدید خود تنگناهای دولت پس از جنگ و دولت پس از تحریم را مقایسه و لیستی از مصائب آنها را منتشر کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، پرتیراژترین هفته‌نامه اقتصادی کشور در شماره جدید خود تنگناهای دولت پس از جنگ و دولت پس از تحریم را مقایسه و لیستی از مصائب آنها را منتشر کرده است.

در این مجله از جمله مشکلات دولت پس از جنگ مواردی مانند ناتوانی دولت، تورم 28.9 درصدی،‌ رشد منفی اقتصادی، بیکاری 14.2 درصدی، کاهش درآمدهای دولت، 53 درصد کسری بودجه، زیرساخت‌های تخریب شده، 51 درصد استقراض از بانک مرکزی، کمترین سطح درآمد خانوار در 30 سال گذشته و کمترین میزان سرمایه‌گذاری در 50 سال گذشته عنوان شده است.

اما در سال 1395 دولت با چه مشکلاتی مواجه است؟ در لیست تجارت‌فردا این موارد عنوان شده است: تورم، قاچاق، تنش آبی، فساد اداری، ضعف تقاضا، مشکلات تامین مالی، بحران زیست محیطی، بحران اشتغال جوانان، بازار تخریب ‌شده انرژی، ضعف کارشناسی دولت، افت شدید سرمایه‌گذاری، انباشت بدهی در اقتصاد، روند نزولی درآمد خانوار، دارایی‌های سمی نظام بانکی، هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی، نظام ناکارآی پرداخت یارانه نقدی، ریسک بالای فعالیت‌های اقتصادی، 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام و خطر ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی.

«رنج مکرر» نیز تیتر اول این مجله است که در توضیح آن اشاره شده این مجله به مقایسه تنگناهای دولت پس از جنگ در سال 1367 و دولت پس از تحریم در سال 1395 پرداخته است.

«چرا گردش مالی سینمای ایران ناچیز است؟»، «آیا رشته مهندسی دیگر جذاب نیست؟» و «دلهره‌های یک خواننده» نیز از دیگر مسائلی است که تجارت‌فردا روی جلد شماره 189 خود به آنها پرداخته است.

شماره 189 تجارت‌فردا، روز شنبه 30 مرداد ماه توزیع می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید