اعلام رتبه جهانی ایران در کشف انواع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها

کدخبر: ۱۵۰۲۵۸
گمرک ایران پس از کشورهای استرالیا، نیوزیلند و پاکستان رتبه چهارم را در حوزه کشفیات انواع مواد مخدر روان‌گردان و پیش‌سازهای صنعتی دارد.
اعلام رتبه جهانی ایران در کشف انواع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، گمرک جمهوری اسلامی ایران در حوزه کشفیات انواع مواد مخدر روان‌گردان و پیش‌سازهای صنعتی، رتبه چهارم را دارد. آن طور که روابط عمومی گمرک گزارش داده، آخرین گزارش منتشره دفتر رابط اطلاعات منطقه‌ای آسیا/ اقیانوسیه (RILO A/P) نشان می‌دهد که گمرک ایران در میان کشورهای عضو رایلو (RILO) بیشترین کشفیات مربوط به مواد مخدر، روان‌گردان و انواع پیش‌سازهای صنعتی را پس از کشورهای استرالیا، نیوزلند و پاکستان به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش منتشره شده در بولتن شماره 40 این سازمان (فوریه تا آوریل 2016) گمرک ایران از لحاظ میزان کشفیات انواع مواد مخدر و پیش‌سازهای آن و مواد روان‌گردان در میان بیش از 30 کشور عضو در رتبه چهارم قرار گرفته است.

دفتر مرکزی رایلو با بیش از 30 عضو در شهر سئول پایتخت کره‌جنوبی مستقر بوده و کشورهای عضو آخرین گزارش کشفیات خود را در حوزه مبارزه با تخلفات گمرکی از طریق شبکه بانک اطلاعاتی (CEN) به این دفتر ارسال می‌نمایند. رایلو دفتر منطقه‌ای مرکز اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرک به‌شمار می‌رود.

در گزارش روابط عمومی گمرک ایران ادعا شده است: «گمرک جمهوری اسلامی ایران فقط در سال گذشته 290 تن انواع مواد مخدر و پیش‌سازهای آن را کشف کرده است و فعالیت‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر و انواع پیش‌سازهای سنتی و صنعتی طی ماه‌های اخیر مورد تحسین و تقدیر سازمان جهانی گمرک (WCO) و مرکز اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرک (RAILO) قرار گرفته است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید