10 نکته‌ قابل توجهی که زنگنه در برنامه تلویزیونی مطرح کرد+جدول/پسرم بیکار است و دخترم خانه‌داری می‌کند/درهم ریختگی در نفت بالاتر از تصورم بود

کدخبر: ۱۵۰۳۱۶
وزیر نفت در یک برنامه تلویزیونی به پرسش‌هایی درباره عملکرد دولت و همچنین زندگی شخصی و ویژگی‌های کاری و رفتاری خود پاسخ داد.
10 نکته‌ قابل توجهی که زنگنه در برنامه تلویزیونی مطرح کرد+جدول/پسرم بیکار است و دخترم خانه‌داری می‌کند/درهم ریختگی در نفت بالاتر از تصورم بود

به گزارش اقتصادنیوز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت شامگاه 30 مرداد با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح اقدامات خود در وزارت نفت پرداخت و به سؤالات خاصی که درباره دولت یازدهم از او پرسیده شد، پاسخ داد.

او در این برنامه در پاسخ به این پرسش که «شوخ‌طبع‌ترین عضو کابینه از نظر شما چه فردی است؟» گفت: «بعضی‌ها می‌گویند «من»، زیرا سر به سر بقیه می‌گذارم، البته من آدم خوش اخلاقی نیستم.» آن طور که ایسنا گزارش داده، وزیر نفت همچنین به این پرسش که «سخت‌ترین جلسه هیات دولت که در آن شرکت کردید کدام جلسه بود و چرا سخت بود؟» این گونه پاسخ داد: «جلسه‌های پایانی پارسال که به دلیل تامین درآمدها بسیار مشکل بود.»

او درباره موفق‌ترین وزیر کابینه اظهار کرد: «دوستان همه خوبند، آقای حجتی خیلی خوب است، آقایان هاشمی، آخوندی، چیت چیان، واعظی، طیب نیا و دیگر دوستان و آقای ظریف که حتما درکارشان موفق بوده و خودم را مدیون ایشان می‌دانم.»

در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی زنگنه درباره مهمترین نقطه قوت خودش گفت: «یک هدف را تعیین کردم و آن را گم نکردم. هدف افزایش تولید از میدان گازی پارس جنوبی، میدانهای غرب کارون، پتروشیمی، گازرسانی و بهینه سازی را گم نکردم؛ ازمنظر «مدیریت راهبردی» مهم است که آدم هدفش را گم نکند.»

او درباره مهمترین ضعف کاری خود عنوان کرد: «من هنوز کاری که دلم می‌خواست برای کارکنان صنعت نفت نکردم، خیلی دوست داشتم کارهای زیادی برای آنها انجام دهم اما درهم ریختگی بیش از آن چیزی بود که فکرش را می کردم از این رو ناچار بودم نخست به کارهای اولویت‌دار بپردازم؛ نمی‌توانستیم گاز مردم را قطع کنیم، یا به مردم بنزین ندهیم یا صادرات نفت نداشته باشیم و... . او در ادامه گفت: در زمینه جوانگرایی کارهایی را در صنعت نفت آغاز کردم اما به نقطه مطلوب نرسیدم و میخواهم به آن شتاب دهم.»

وزیر نفت سپس در پاسخ به این پرسش که به لحاظ شخصیتی مهمترین نقطه قوت شما چیست، گفت: «دیگران باید بگویند، اما من در کار آدم سرسختی هستم، نمی گویم خیلی پرحوصله ام اما برخی مواقع مانند همین موضوع قراردادهای نفتی خیلی پرحوصله می شوم، آدم پیگیری هستم و مطالب را تا زمانی که به نتیجه نرسد رها نمی کنم. ضمن این که سعی می کنم آدمهای توانمند را بکار بگمارم و از آنها حمایت کنم و برنامه مشخص هم برای آنها داشته باشم.» او درباره مهم‌ترین نقطه ضعف خودش نیز عنوان کرد: «آدم خوش اخلاقی نیستم که این خوب نیست.»

زنگنه درباره مهمترین نقطه قوت کابینه دولت یازدهم هم تصریح کرد: «برجام خیلی مهم بود، با وجود همه بحثهای که می شود. یک گرفتاری بزرگی برای کشور درست شد این همه قطعنامه به واقع فاجعه بود هر کاری می خواستیم بکنیم نمی توانستیم روی آن دست بگذاریم اما اکنون خیلی فرق می کند می توانیم نفت را بفروشیم، کالا های خود را وارد کنیم و آمد و رفت داشته باشیم و پول حاصل از فروش نفت خود را دریافت کنیم.» او درباره مهمترین ضعف کابینه هم پاسخی نداد و با بیان این که هر کابینه نقطه ضعفی دارد، درباره این که آیا تاکنون تصمیمی گرفتید که اجرایی شده باشد و بعد پشیمان شده باشید، اذعان کرد: «به طور حتم هست.»

زنگنه همچنین در پاسخ به سؤالی درباره فرزندانش گفت: دو پسر و دو دختر دارم، پسر و دختر بزرگم دکتری در رشته های مهندسی مخازن نفت و حقوق انرژی دارند که تا مقطع لیسانس در ایران و در مقطع فوق لیسانس در هلند و انگلستان تحصیل کردند. پسر دومم سال دوم مهندسی راه و ساختمان در دانشگاه تهران است و دختر کوچکم کلاس دهم است. پسرم هنوز بیکار است و دخترم خانه داری می کند.

وزیر نفت در پاسخ به پرسش مجری برنامه، درباره حقوق دریافتی خود که پیش از این ١٠ میلیون تومان اعلام شده بود، گفت: «سقف مصوبه دولت، ١٠ میلیون تومان است که به نظر کمتر هم می شود. من نیز از این قاعده مستثنا نیستم.»

وزیر نفت سخن یک دقیقه پایانی خود را به گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک اختصاص داد و آن را کار مهمی عنوان کرد و افزود: «گاز اواخر امسال و یا اوایل سال آینده به زاهدان می رسد که کار بزرگی است.» او با بیان این که برای گازرسانی روستایی قرار است هشت هزار میلیارد تومان هزینه شود که ریالی از آن از بودجه عمومی کشور تامین نخواهد شد، اضافه کرد: «گازرسانی روستایی افزون بر ایجاد اشتغال سبب شد تقاضا برای کالای ایرانی افزایش یابد زیرا همه تجهیزات از داخل کشور تامین می شود.»

در این جدول اقتصادنیوز می‌توانید بخشی از مهم‌ترین اظهارات وزیر نفت دولت یازدهم را که به مناسبت هفته دولت در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر مطرح شده، بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید