معارفه 3 عضو جدید هیات عامل صندوق توسعه/ صالح قائم‌مقام صندوق شد/ کناره‌گیری تهرانفر رسمیت یافت

کدخبر: ۱۵۰۳۲۹
رئیس صندوق توسعه ملی، در حالی اعضای جدید و سمت‌ آنان در صندوق توسعه ملی را مشخص کرد که جای خالی حمید تهرانفر، شایعه کناره‌گیری وی از عضویت در هیات عامل صندوق توسعه ملی را رسمیت داد.

به گزارش اقتصادنیوز ظهر دیروز جلسه معارفه اعضای جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی با حضور احمد دوست‌حسینی، اعضای جدید هیات عامل و مدیران و کارشناسان این صندوق برگزار شد. در این جلسه احمد دوست‌حسینی اعضای جدید هیأت عامل صندوق توسعه ملی و سمت آنان را معرفی کرد.

بر اساس گزارش صندوق توسعه ملی، علیرضا صالح که پیش از این در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فعالیت می‌کرد، به عنوان قائم مقام رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی معرفی شد.

حمیدرضا تیموری نیز با توجه به سوابقی که در معاونت دیوان محاسبات در رابطه با مسائل اقتصادی و نظارتی و اجرایی داشته، مسئولیت معاونت سرمایه‌گذاری داخلی را بر عهده گرفت. علیرضا ساعدی سارخانلو نیز که پیش از این مسئولیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در بخش دولتی و خصوصی را بر عهده داشته، به‌عنوان معاون اقتصادی و همکاری‌های بین‌المللی صندوق توسعه ملی و سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری خارجی صندوق انتخاب شد.

اما حمید تهرانفر که پیش از این از سوی هیات امنای صندوق به‌عنوان یکی از اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی انتخاب شده بود، نه در مراسم حضور داشت و نه از مدیر جدید صندوق توسعه ملی سمتی دریافت کرد. عدم حضور تهرانفر در این مراسم در حالی بود که روز گذشته اخباری مبنی بر انصراف تهرانفر از عضویت در هیات عامل صندوق توسعه ملی مطرح شده بود و عدم حضور وی در این مراسم، این انصراف را تایید کرد.

پیش از این تهرانفر در کنار ساعدی، تیموری و صالح به عنوان اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی حکم خود را از رئیس جمهور دریافت کرده بودند اما روز گذشته ایسنا گزارش داده بود که حمید تهرانفر از عضویت در هیات عامل صندوق توسعه ملی انصراف داده و بعد از بررسی‌های انجام شده رئیس جمهور با این انصراف موافقت کرده است.

بر این اساس اکنون باید پنجمین عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی به جای تهرانفر انتخاب شده و به صندوق توسعه ملی برود. احمد دوست حسینی در این مراسم تاکید کرد که روند فعالیت‌های صندوق باید هر چه سریع‌تر با جدیت از سر گرفته شده و دوران فترت مدیریتی رخ داده، به زودی جبران شود. بر این اساس به نظر می‌رسد هیات امنای صندوق توسعه ملی باید برای انتخاب هر چه زودتر پنجمین عضو هیات عامل (به جای تهرانفر) بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید