خیز نفتی آگوست رو به پایان/ نفت آمریکا 47 دلار

کدخبر: ۱۵۰۳۶۰
در حالی که تحلیلگران در خصوص موفقیت مذاکرات تثبیت تولید نفت توسط تولیدکنندگان تردید دارند، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت.
خیز نفتی آگوست رو به پایان/ نفت آمریکا 47 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، بر اساس اعلام معامله‌گران، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی از چین روی قیمت نفت فشار آورده است، این آخرین نشانه از عرضه مازاد سوخت در بازارهای جهانی است.

صادرات گازوئیل و بنزین چین در ماه جولای در مقایسه با ماه‌ مشابه سال گذشته به ترتیب با 181.8 و 145.2 درصد به 1.53 میلیون تن و 970 هزار تن رسید. این موضوع سود محصولات پالایشگاهی را تحت فشار قرار داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت با افتی 80 سنتی نسبت به آخرین جلسه هفته گذشته به 50 دلار و 8 سنت رسید. هر بشکه نفت برنت نیز با 65 سنت کاهش قیمت 47 دلار و 87 سنت معامله شد.

تحلیلگران در خصوص صعود قیمت در ماه آگوست تردید دارند و اعلام کردند که اکثر این رشد ناشی از پیش‌بینی مذاکرات تولیدکنندگان و بحث در خصوص محدودکردن عرضه مازاد بوده است.
 
در آستانه مذاکرات تولید پیش‌رو، بانک مورگان استنلی اعلام کرد که حصول این توافق بسیار بعید به نظر می‌رسد و فشارهای نزولی و چالش‌های لجستیک فراوانی در مسیر این توافق وجود دارد.

قرار است اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان دیگر نظیر روسیه در ماه سپتامبر نشستی داشته باشند و در خصوص ثابت نگهداشتن سطح تولید به منظور کاهش عرضه مازاد به بحث و تبادل نظر بپردازند،‌ اما تحلیلگران معتقدند دشمنی میان ایران و عربستان حصول هرگونه توافقی را بسیار دشوار کرده است.

بانک بارکلیز اعلام کرد: «با وجود اینکه ایران در حال حاضر 200 هزار بشکه در روز کمتر از اوج قبل از تحریم‌ها در می 2011 نفت تولید می‌کند، ما هنوز پذیرفتن محدودیت تولیدی را از سوی ایران مشاهده نکرده‌ایم و بدون حضور ایران عربستان نیز در توافق حاضر نخواهد شد. در نتیجه توافق در خصوص فریز تولید این بار هم نتیجه‌ای نخواهد داشت.»
 
به دلیل تولید فزاینده و پر بودن ذخایر سوختی، بانک بارکلیز اعلام کرد تضمینی برای رشد 20 درصدی قیمت در ماه آگوست وجود ندارد و ماندن قیمت نفت بالای سطح 50 دلاری پایدار نخواهد بود.
این بانک افزود: «قیمت‌های نفت احتمالا با افت کوتاه‌مدت دیگری را در هفته‌های آینده تجربه خواهد کرد.»

افزایش 10 عددی دکل‌های حفاری آمریکا در هفته گذشته نیز به چشم‌انداز عرضه فراوان نفت اضافه شده است. 

گلدمن ساکس در این خصوص گفت: «از ماه می 2016، تعداد دکل‌های نفتی آمریکا با رشدی 28 درصدی به 406 دکل رسیده و این اوج‌گیری موجب فشار بر بازارهای جهانی خواهد شد.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید