سخنگوی وزارت خارجه:

استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان پایان یافت

کدخبر: ۱۵۰۳۹۶
سخنگوی وزارت امور خارجه درمورد استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه همدان گفت: روسیه نه در ایران پایگاه دارد و نه مستقر شده است. موضوعی بود که انجام شد و عجالتا پایان یافت.
استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان پایان یافت

بهرام قاسمی روز دوشنبه در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره استفاده جنگنده‌های روسی از پایگاه هوایی همدان گفت: درباره روسیه تفاهم شده بود که طرفین بعد از عملیات اطلاع رسانی کنند که انجام شد. این کشور نه در ایران پایگاه دارد و نه مستقر شده است ، موضوعی بود که انجام گرفت و عجالتا پایان گرفت.

وی همچنین اظهارداشت: ایران هیچ توافق نامه ای با روسیه در این خصوص ندارد، روابط ما با این کشور در بعضی حوزه ها راهبردی است و در چند سال گذشته این روابط توسعه زیادی داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما می توانیم با بعضی از کشورها در بعضی حوزه ها اشتراک نظر داشته باشیم از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش که روابط ایران و روسیه بسیار نزدیک است.

قاسمی یادآور شد: آنچه که منطقه را ناامن می کند برای ما مهم است و امنیت ایران برای ما اهمیت دارد و برای تامین امنیت کشور از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه مشترک نوعی تفاهم با طرف روسی داشتیم برای اینکه به طور مشترک اقداماتی انجام دهیم یکی از آن ها این بود که با مجوز و اطلاع قبلی و درخواست روس ها به آن ها اجازه دهیم از فضا و تسهیلات ایران استفاده کنند تا بتوانند در منطقه ناامن سوریه که هدف و خواسته خود ما است مبارزه کنند.

سوء تفاهمی برای سفیر ژاپن در تهران پیش آمده بود
سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی درمورد خبر بازداشت سفیر ژاپن در تهران اظهارداشت: خبر بازداشت این سفیر را تایید نمی کنم، اطلاع دارم که سوء تفاهمی برای سفیر ژاپن در تهران به دلیل نداشتن کارت شناسایی همراه پیش آمده بود و وی مورد سوال و جواب قرار گرفت.

قاسمی تصریح کرد: همراه وی با وزارت امورخارجه تماس می گیرد و این وزارتخانه نیز به نیروی انتظامی اعلام می کند که ایشان سفیر است و مصونیت سیاسی دارد و در نهایت سفیر مسیر خود را ادامه می دهد.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید