گلدمن‌ساکس: فریز احتمالی تولید نفت اوپک نوعی خودزنی است

کدخبر: ۱۵۰۴۵۰
گلدمن‌ساکس معتقد است: اوپک و برخی تولید‌کنندگان دیگر خارج از این گروه ممکن است در نشست غیررسمی ماه آینده در خصوص فریز تولید به توافق برسند؛ اما این توافق تنها منجر به شکست خودشان می‌شود، چرا که عرضه‌کنندگان دیگر از آن سود خواهند برد.
گلدمن‌ساکس: فریز احتمالی تولید نفت اوپک نوعی خودزنی است
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، دامین کوروالین، تحلیلگر بانک گلدمن‌ساکس در گزارشی نوشت: «توافق در خصوص فریز تولید نفت، نشانه‌ای از همکاری وزیر انرژی جدید عربستان پس از شش تلاش ناموفق خواهد بود. اما تعیین سقف تولید احتمالا نتیجه‌ای معکوس برای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خواهد داشت؛ چرا که موجب رشد بیشتر قیمت و افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان دیگر خواهد شد.»

گلدمن‌ساکس در گزارش خود اعلام کرد: «با توجه به رشد 28 درصدی دکل‌های نفتی آمریکا از ماه می تا کنون، اگر فریز تولید در حمایت از قیمت نفت موفق عمل کند، یک خودزنی از سوی اوپک خواهد بود.»

در ماه آگوست و در پی گمانه‌زنی‌ها در خصوص مذاکرات ماه سپتامبر، نفت با رشدی 20 درصدی وارد بازار صعودی شد. این در حالی است که پیشنهادی مشابه در ماه فوریه بدون نتیجه باقی ماند.

گلدمن‌ساکس اضافه کرد؛ عربستان و ایران به جنگ خود بر سر سهم بازار ادامه می‌دهند و بعید به نظر می‌رسد که هر کدام از طرفین به صورت جداگانه فریز تولید را قبول کنند. با توجه به اینکه هیچ نشانه‌ای از تغییر در رشد تقاضا وجود ندارد، عرضه همچنان مهمترین محرک قیمت نفت در هفته‌های آینده باقی خواهد ماند. عدم اطمینان در خصوص تداوم رشد عرضه از سوی عراق، لیبی و نیجریه و بزرگی این بهبود همچنان بسیار زیاد باقی مانده است.

گلدمن‌ساکس پیش‌بینی 45 تا 50 دلاری خود را در تابستان آینده حفظ کرد و تکرار کرد قیمت و بهبود زیربنایی بازار همچنان شکننده باقی مانده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید