شاخص بورس بر مدار کاهشی+نمودار

کدخبر: ۱۵۰۴۶۰
طی معاملات امروز سه‌شنبه، دومین روز معاملاتی شهریورماه، شاخص کل بورس 122.13 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 77 هزار و 964 واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز سه‌شنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل 122.13 واحد کاهش پیدا کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 77 هزار و 964 واحدی قرار گرفت. در جریان معاملات امروز نمادهای «اخابر» و «همراه» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای‌«فملی»، «شبندر»، «وغدیر»، «خساپا» و «فولاد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشته‌اند.

در این راستا عظیم ثابت در گفت‌وگو با اقتصادنیوز عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت بازار کاملاً طبیعی است و در ثبات قرار دارد. باید منتظر گزارش‌های شش ماهه باشیم و مشاهده کنیم که نسبت به شش ماه سال گذشته چه تغییراتی در بازار صورت گرفته است.

این تحلیلگر بازار سهام افزود: اکنون به دلیل اینکه بازار جهانی نیز بازار آرامی است و تلاطمی در آن وجود ندارد، در نتیجه بازار ما نیز در مجموع وضعیت خوبی را پشت سر می‌گذارد و ممکن است که در یک روز 100 یا 200 واحد منفی و در روز بعد به همان اندازه مثبت شود.

او ضمن بیان اینکه 122 واحد منفی شدن شاخص وضعیت عجیبی نیست، گفت: اکنون شاخص کل نیز در نقطه مقاومت است و طبیعتاً باید با حجم بالا و ارزش معاملاتی بالا این نقطه را رد کند. در صورتی که این نقطه را رد کند احتمال بالا رفتن آن در آینده وجود دارد و تمام این مسایل به اخبار تعیین‌کننده مربوط است.

ثابت افزود: امروز به طور کلی ارزش معاملات و همچنین ارزش فرابورس خوب بود. مخابراتی‌ها مثبت بودند و خودرویی‌ها، فلزات و پالایشگاهی‌ها مقداری منفی بودند.

او در رابطه با پیش‌بینی آینده بازار گفت: پیش‌بینی می‌شود که بازار همین وضعیت را ادامه دهد. با توجه به اینکه فردا آخر هفته است احتمال این زیاد است که باز هم شاخص منفی شود. اما اکنون خبر منفی که تاثیر زیادی روی بازار بگذارد نداریم و همان گونه که یکی دو روز شاهد مثبت بودن شاخص هستیم، ممکن است چند روزی نیز به صورت جزئی شاخص را منفی ببینیم.

این تحلیلگر در پایان بیان کرد: در مجموع اگر از لحاظ بنیادی اتفاق مثبتی بیفتد شاخص رشد خواهد داشت و در غیر این صورت اصلاح خواهد کرد و اینها روندی کاملاً طبیعی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید