نوسان قیمتی گران‌ترین خانه‌های منطقه تهران در پنج سال اخیر به روایت نمودار

کدخبر: ۱۵۰۴۷۴
بر اساس آمارهای رسمی، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران، بعد از گذشت پنج سال، بیش از 2.8 برابر گران شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس گزارشی که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران در بهار سال 90 معادل سه میلیون و 144 هزار تومان بوده است و تا بهار سال 92 روندی صعودی را در پیش گرفت و به هشت میلیون و 302 هزار تومان رسید.

از بهار سال 92 تا پاییز سال 94 قیمت‌ها به صورت اندکی بالا و پایین شد و نهایتاً متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران در بهار 95 به هشت میلیون و 964 هزار تومان رسید که این رقم در مقایسه با بهار سال 90 چیزی بیش از 2.8 برابر شده است.

این در حالی است که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در بهار سال 1390 معادل یک میلیون و 765 هزار تومان و در بهار سال 1395 معادل چهار میلیون و 238 هزار تومان اعلام شده است.

بنابراین متوسط قیمت مسکن در کل شهر تهران طی این پنج سال حدود 2.4 برابر گران شده است که این ارقام نشان‌دهنده آن است که افزایش قیمت در منطقه یک تهران بیش از افزایش قیمت در کل شهر تهران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید