تثبیت طلا در آستانه سخنرانی جانت‌ یلن/ هر اونس 1336 دلار

کدخبر: ۱۵۰۵۱۰
در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار سرنخ‌هایی در خصوص افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در سال جاری هستند،‌ در معاملات روز چهارشنبه،‌ طلا در محدوده کوچکی داد و ستد شد.
تثبیت طلا در آستانه سخنرانی جانت‌ یلن/ هر اونس 1336 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، قرار است در پایان هفته، جانت یلن در نشست رؤسای بانک مرکزی ایالات متحده در جکسون هول وایومینگ، به سخنرانی بپردازد. اظهارات قاطع اخیر از سوی سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو انتظارات سرمایه‌گذاران را در خصوص سخنرانی محتاطانه یلن افزایش داده است.

کنت لی، تحلیلگر گروه فلزات گرانبهای وینگ‌فونگ اعلام کرد: «بازارها تا روز جمعه آرام خواهند بود. همه در انتظار سخنرانی جانت یلن هستند.»

هر اونس طلا در معاملات امروز با افتی 0.4 درصدی نسبت به روز گذشته یکهزار و 336 دلار و 20 سنت معامله شد. وانگ‌ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد در 24 ساعت آینده طلا به سطح 1331 دلاری  بازخواهد گشت.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC اعلام کرد: «با وجود بهبود زیربنای بازار آمریکا، ما انتظار داریم سرمایه‌گذاران جایگاه‌های بلندمدت خود را در بازار طلا حفظ کنند.»

آمار روز سه‌شنبه نشان داد که فروش خانه‌های تک‌خانواده در آمریکا در ماه جولای به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در 9 سال اخیر رسیده است. موضوعی که باعث روشن شدن چشم‌انداز بازار مسکن شده است.

ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی‌استون در یادداشتی نوشت: «ما معتقدیم سخنرانی فدرال‌رزرو در خصوص نرخ بهره، اثری منفی روی طلا داشته باشد.»
 
طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که این موضوع هزینه‌های فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش داده و دلاری که طلا با آن قیمت‌گذاری می‌شود را تقویت می‌کند.

در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس طلا با رشدی 0.5 درصدی یکهزار و 104 دلار و 30 سنت معامله شد. پالادیوم نیز بدون تغییر 696 دلار و 85 سنت به ازای هر اونس قیمت داشت و قیمت هر اونس نقره نیز با 0.6 درصد افزایش به 18 دلار و 89 سنت رسید.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید