یک خودروی برقی‌ که همپای فراری و پورشه می‌تازد

رونمایی تسلا از سریع‌ترین خودرو دنیا

کدخبر: ۱۵۰۵۵۸
در حال حاضر خودروی تسلا مدل S سریع ترین سدان چهار دنیاست. در «حالت مضحک»، این خودرو سریع‌ترین صفر تا 96 کیلومتر  را در میان تمامی خودروهای زیر 200 هزار دلار دارد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، الون ماسک، مدیر ارشد اجرایی شرکت تسلا از یک بسته‌بندی باتری 100 کیلووات ساعتی برای نسخه دو موتوره مدل S و مدل X این شرکت رونمایی کرد. این ارتقا، مدل S را به اولین خودروی سدان تمام الکترونیک با شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (0 تا 60 مایل) تنها 2.5 ثانیه‌ای و محدوده خودروی (مسافتی که با هر بار شارژ می‌تواند طی کند) بیش از 300 مایل (482 کیلومتر) تبدیل کرد. تنها چند خودرو در جهان قابلیت رقابت با این ماشین را دارند که شامل خودروی «لا فراری» و «پورشه 918 اسپایدر» می‌شوند. البته این دو خودرو به ترتیب 1.4 میلیون دلار و 845 هزار دلار قیمت دارند.
برای نخستین بار، ماسک اعلام کرد: «سریع‌ترین خودروی جهان، از هر نوع، الکتریکی است. در آینده، مردم واقعا به همان شکلی به خودروهای بنزینی نگاه خواهند کرد که امروز موتور بخار را نظاره می‌کنند. آنها عجیب و جالب هستند ولی در واقع هیچ کاربردی در جهان کنونی ندارند.»
با وجود این، مدل X SUV‌ تسلا شاید بسیار چشمگیرتر باشد. مدل ایکس ظرفیت هفت سرنشین را دارد و می‌تواند طی 2.9 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل بر ساعت برساند که این خودرو را سریع‌تر از لامبورگینی می‌کند. مدل X جدید پی100 دی این خودرو از 135 هزار و 500 دلار قیمت‌گذاری شده است.

اضافه کردن یک 10 کیلووات ساعت دیگر به بزرگترین باتری خودروی جهان به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. بسته‌بندی باتری جدید همانند سلول‌های پاناسونیک و تسلای قدیمی است اما نیازمند سیم‌کشی جدید و تغییراتی به منظور افزایش امنیت آن است که همین تغییرات آن را سنگین کرده است. تولید این نوع باتری در حال حاضر به حدود 200 بسته محدود شده و تنها برای تجهیز «مدل مضحک»‌ دست‌کم در چند ماه آینده موجود خواهد بود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید