جهانگیری در مراسم افتتاح مجتمع فولاد کویر دامغان:

فولادسازی نباید متوقف شود/ چاره‌ای جز اتکا به بخش خصوصی نداریم/ سرمایه‌گذاران باید احساس احترام کنند

کدخبر: ۱۵۰۵۹۶
معاون اول رئیس جمهور یکی از تنگناهای امروز کشور را مسأله بیکاری و اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: مسأله اشتغال جز از طریق توسعه تولید و سرمایه گذاری حل نخواهد شد.
فولادسازی نباید متوقف شود/ چاره‌ای جز اتکا به بخش خصوصی نداریم/ سرمایه‌گذاران باید احساس احترام کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگيري صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح فاز اول مجتمع كوير دامغان، با اشاره به افتتاح طرح هاي متعدد در هفته دولت خاطرنشان كرد: هفته دولت فرصتي است كه دولتمردان در سياست ها و برنامه هاي خود بازنگري كنند و ميزان تحقق اهداف خود را مورد ارزيابي قرار دهند.

جهانگيري همچنين با اشاره به ديدار روز گذشته هيأت وزيران با مقام معظم رهبري تصريح كرد: در ديدار با رهبر معظم انقلاب آنچه از سخنان ايشان برداشت كرديم اين بود كه معظم له از اقدامات صورت گرفته در راستاي اقتصاد مقاومتي رضايت دارند و البته اين موفقيت نه فقط مختص دولت بلكه مرهون تلاش همه بخش ها است.

معاون اول رئيس جمهور افزود: اقتصاد مقاومتي، اقتصادي است كه مي تواند ايران را به پيشرفت برساند و كشور را از چالش هاي موجود عبور دهد.

معاون اول رئيس جمهور با تأكيد بر لزوم افزايش توليد و سرمايه گذاري در كشور گفت: براي تحقق اين امر بايد شرايطي فراهم شود كه سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي احساس كنند بستر مناسبي براي فعاليت آنها مهيا شده است.

جهانگيري همچنين بر ضرورت فراهم شدن بستر مناسب فرهنگي براي سرمايه گذاري در كشور افزود: سرمايه گذاران و فعالان بخش خصوصي بايد احساس كنند كه از احترام نزد مردم و مسئولين برخوردار هستند.

جهانگيري تصريح كرد: ما براي عبور از تنگناها و مشكلات كشور چاره اي جز اتكا به بخش خصوصي نداريم و بايد بخش خصوصي محور و مدار اقتصاد كشور شود و مسئولين و نظام بانكي نيز بايد اين شرايط را فراهم كنند.

معاون اول رئيس جمهور در ادامه با اشاره به وجود منابع طبيعي و ذخاير معدني در ايران خاطرنشان كرد: يكي از مهم‌ترين پيام‌هاي اقتصاد مقاومتي اين است كه خام فروشي نشود و حتي الامكان مواد خام به ارزش افزوده تبديل گردد.

جهانگيري استان سمنان را يكي از مهمترين استان هاي داراي ذخاير معدني توصيف كرد و از بخش خصوصي اين استان براي سرمايه گذاري مجتمع فولاد كوير دامغان قدرداني كرد.

وي همچنين با اشاره به وجود برخي محدوديت ها اظهار داشت: استان سمنان از برخي تنگناها نظير محدوديت در منابع آب رنج مي برد و حتماً بايد براي انتقال آب به اين استان تلاش جدي كنيم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران دامغانی با اشاره به نقش مهم تولیدات فولادی در اقتصاد کشور، گفت: احداث کارخانه‌های فولادسازی نباید در کشور متوقف شود. چراکه هنوز تا تکمیل ظرفیت نهایی تولید فولاد در کشور فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به ضرورت تداوم ساخت کارخانه‌های تولید فولاد، تصریح کرد: در احداث کارخانه‌های فولادسازی باید به مکان‌یابی ساخت کارخانه‌ها توجه کارشناسانه داشته باشیم. کارخانه‌های فولاد باید در نقاطی احداث شوند که با محدودیت در حمل و نقل، صادرات و کمبود منابع آبی مواجه نباشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید