شینزو آبه در نایروبی وعده داد

سرمایه‌گذاری 30 میلیارددلاری ژاپن در آفریقا

کدخبر: ۱۵۰۷۲۳
ژاپن با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری به تقویت رشد در اقتصادهای آفریقایی و بهبود زیرساخت‌های این قاره در سه سال آینده کمک خواهد کرد.
سرمایه‌گذاری 30 میلیارددلاری ژاپن در آفریقا
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در گردهمایی رهبران آفریقایی در نایروبی، پایتخت کنیا اعلام کرد: «سرمایه‌گذاری آتی ژاپن در قاره 1.2 میلیارد نفری آفریقا نشان می‌دهد که این کشور به آینده آفریقا ایمان دارد.»

سی و چهار رهبر از سران 54 کشور آفریقایی شامل آفریقای جنوبی، نیجریه،‌ ساحل عاج و اوگاندا در گردهمایی توسعه آفریقا دور هم جمع شده‌اند. در نشست قبلی در سال 2013، ژاپن تعهد 32 میلیارد دلاری را برای آفریقا تضمین کرد.

با تعهد به حمایت بیشتر، ژاپن در حال رقابت با آمریکا، چین و قدرت‌های استعماری سابق اروپا نظیر بریتانیا و فرانسه برای تاثیرگذاری بیشتر در قاره آفریقاست.

چین که سرمایه‌گذاری خود را در کشورهای جنوب صحرای سینا از سال 2003 تا کنون 40 برابر کرده است، در نشستی مشابه در آفریقای جنوبی در سال گذشته متعهد شد تا 60 میلیارد دلار برای توسعه آفریقا سرمایه‌گذاری کند. این پول از طریق وام‌های بدون بهره، تامین مالی ممتاز و کمک مالی به حمایت از توسعه هزینه خواهد شد. از سوی دیگر آمریکا نیز در نشست سران آفریقا-آمریکا در سال 2014 اعلام کرد در حدود 14 میلیارد دلار را  برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی در قاره آفریقا هزینه خواهد کرد.

بر اساس اعلام شینزو آبه، در حدود 10 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده ژاپن شامل پروژه‌های تولید برق و ارتقای سیستم حمل‌ونقل و بنادر آفریقا خواهد بود. این کشور همچنین با بانک توسعه آفریقا به منظور تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همکاری خواهد کرد.

ژاپن که در 23 سال گذشته بیش از 47 میلیارد دلار در قاره سیاه سرمایه‌گذاری کرده است، می‌خواهد از طریق خطوط دریایی آفریقا و آسیا را به هم مرتبط سازد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید