هشدار آلمان به بریتانیا درباره دشواری مذاکرات برگزیت

کدخبر: ۱۵۰۷۶۳
معاون وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد مذاکرات بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا بسیار دشوار خواهد بود.
هشدار آلمان به بریتانیا درباره دشواری مذاکرات برگزیت
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، مایکل راث، معاون وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد: «اگر بریتانیا بخواهد دسترسی کامل به بازار اروپا داشته باشد، اما دسترسی کارگران از آلمان، فرانسه یا لهستان را محدود کند، در این راستا هیچ حمایتی را نخواهد دید. ما باید به بریتانیا بگوییم که آنها نباید تنها انتظار جنبه‌های مثبت خروج از اتحادیه اروپا را داشته باشند.» 

آلمان نقشی کلیدی در روند مذاکرات جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا دارد. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با استناد به دو چالش رشد اقتصادی و امنیت، به جمع‌آوری آرای سراسر اروپا در آستانه نشست شانزدهم سپتامبر اتحادیه اروپا بدون بریتانیا در براتیسلوا پرداخته است.

مرکل، رهبر بزرگترین اقتصاد اروپا، هفته را با ملاقات‌ فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و متئو رنزی نخست‌وزیر ایتالیا آغاز کرد. او سپس به تالین‌ (پایتخت استونی)، پراگ و ورشو سفر کرد و در روزهای جمعه و شنبه نیز با رهبران اتحادیه اروپا مذاکراتی را انجام داد.

مرکل در ورشو اعلام کرد: «مردم، اروپا را قبول خواهند کرد، تنها اگر این قاره به وعده‌های رفاه خود عمل کند. خروج بریتانیا یک موضوع منفی در تاریخ ادغام اتحادیه اروپاست.»
مرکل در حین سفر خود از کشورهای اروپای شرقی خواست تا موانع سفت و سخت‌تری علیه مهاجرت اعمال کنند. همچنین راث اعلام کرد امیدوار است دولت ترزا می به زودی برای مذاکرات در خصوص برگزیت آماده خواهد شد.
 
مرکل و ولفگانگ شوبل وزیر دارایی آلمان احتمالا روز یکشنبه راه‌حلی را برای این موضوع ارائه خواهند داد.  قرار است شوبل در برلین به سخنرانی بپردازد و مرکل نیز با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آلمان گفت‌وگو خواهد کرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید