هاروهیکو کورودا:

بانک مرکزی ژاپن برای تقویت محرک‌های پولی آماده است

کدخبر: ۱۵۰۷۶۴
رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد در صورت نیاز از تقویت محرک‌های پولی دریغ نخواهد کرد. 
بانک مرکزی ژاپن برای تقویت محرک‌های پولی آماده است
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک‌مرکزی ژاپن در نشست بانکداران مرکزی در جکسون‌هول وایومینگ اعلام کرد: «شکی وجود ندارد که فضا برای تسهیلات اضافی در هر یک از سه بعد بسته‌ بانک‌مرکزی برای خرید دارایی، هدایت پولی و نرخ بهره منفی فراهم است. بانک مرکزی ژاپن به دقت چگونگی بهترین استفاده از طرح سیاسی را به منظور دستیابی به هدف تثبیت قیمت در نظر خواهد گرفت.»
 
بانکداران مرکزی که با رشد ناامیدکننده دست و پنجه نرم می‌کنند، در پارک ملی گرندتتون جمع شده تا در خصوص چگونگی بهترین مقابله با تورم پایین به بحث و تبادل نظر بپردازند. این در حالی است که بعضی از بانکداران نرخ‌های بهره را کاهش داده و حتی برخی نیز با نرخ بهره منفی سروکار داشته‌اند. روز جمعه جانت یلن توضیح داد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا تقویت یافته است. 

با وجود اینکه بانک مرکزی ژاپن در حال بررسی تنظیمات سیاست پولی خود برای تکمیل در ماه سپتامبر است، اظهارات کورودا تاکید می‌کند که موضع او به معنای کاهش محرک‌ها نخواهد بود، هر چند تردیدها در خصوص اثرگذاری این محرک‌ها در حال افزایش است.
 
کورودا اعلام کرد: «یکی از عناصر کلیدی سیاست ما افزایش فشار انتظارات تورمی روی هدف تثبیت قیمت است. بانک مرکزی ژاپن در هر نشست سیاست‌گذاری خود به سنجش دقیق ریسک روی فعالیت و قیمت‌ها ادامه خواهد داد و در صورت لزوم از اقدامات سیاسی پولی اضافه دریغ نخواهد کرد.»

نشست سیاست‌گذاری بعدی بانک مرکزی ژاپن 20-21 سپتامبر برگزار خواهد شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید