با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد دلاری طی 5 سال آینده

تولیدات معدنی هند 2 برابر می‌شود

کدخبر: ۱۵۰۷۷۷
هند قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد دلاری طی 5 سال، تولید مواد معدنی خود را دو برابر کرده و واردات این مواد را کاهش دهد.
تولیدات معدنی هند 2 برابر می‌شود
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، پیوش گویال، وزیر معادن هند اعلام کرد: «‌هدف دولت این است که به اکتشاف سریع بپردازد که این موضوع شامل پرداخت برای ذخایر کشف‌شده -در زمانی که معدن به حراج گذاشته می‌شود- خواهد بود. دولت از شرکت‌های خارجی دعوت خواهد کرد؛ هرچند چالش‌هایی نظیر تصاحب زمین و موانع زیست‌محیطی نیز وجود دارد.»

گویال 52 ساله گفت: «ما به دنبال تغییر قوانین بازی از کشف مقادیر کوچک به اکتشاف سریع و بزرگ هستیم. ما می‌خواهیم با جذب سرمایه‌گذاری 15 میلیارد دلاری طی 5 سال، تولید مواد معدنی خود را دو برابر کرده و واردات این مواد را کاهش دهیم.»

بزرگترین اقتصاد در حال رشد جهان برای رسیدن به اهداف توسعه سریع‌تر نارندرا مودی نیاز به افزایش عرضه (از سنگ‌آهن گرفته تا زغال سنگ) دارد. گروه ریوتینتو و شرکت فولاد پوسکو در میان شرکت‌های خارجی‌ای هستند که به دلیل مشکلات تصاحب زمین فعالیت‌های خود را در هند متوقف کرده‌اند.

پس از رسوایی‌هایی فراوان در زمینه تخصیص سهمیه آزاد یا اختیاری، در سال 2015 هند برگزاری حراجی‌های رقابتی را بهترین رویکرد بلندمدت برای تخصیص منابع خود در نظر گرفت.

گویال که وزیر انرژی دولت مودی نیز محسوب می‌شود، اظهار داشت: اکتشاف معدنی در هند «در حال تولد» است. وی توصیه کرد شرکت‌های اکتشاف و معدنکاران خارجی برای افزایش شانس خود در اقتصاد 2 هزار میلیارد دلاری هند، همکاری با شرکای هندی را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر انرژی هند اعلام کرد این کشور با ارزیابی مواد معدنی وارداتی، تلاش‌های اکتشاف خود را متمرکز کرده است. برای مثال واردات سنگ‌آهن  در سال 2016 نزدیک به 10 میلیون تن بوده است. 

تنها در حدود 13 درصد از 575 هزار کیلومتر مربع از مناطق معدنی بالقوه هند به طور دقیق اکتشاف شده که در این میان سهم بخش خصوصی نیز اندک بوده است.

بر اساس اعلام گویال، یکی از اولویت‌های هند، جذب شرکت‌های خارجی با تکنولوژی روز و دوستدار محیط‌زیست خواهد بود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید