چرا رشد اقتصادی فرانسه به صفر رسید؟

3 دلیل برای سقوط اقتصاد فرانسه

کدخبر: ۱۵۰۸۰۱
اخبار بدی از اقتصاد فرانسه به گوش می‌رسد: مهم‌ترین آنها اینکه رشد اقتصادی در سه ماهه‌ منتهی به ژوئن 2016 متوقف شده است.
3 دلیل برای سقوط اقتصاد فرانسه
به گزارش اقتصادنیوز، آمار تازه منتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد که اقتصاد فرانسه در تلاش برای گریز از ضعفی است که حتی قبل از موجی از حملات تروریستی اخیر گرفتار آن شده بود.

بر اساس اعلام دفتر ملی آمار فرانسه، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه دوم سال 2016 به صفر رسیده است. این آمار نشان‌دهنده رکود شدید پس از رشد 0.7 درصدی سه‌ماهه نخست سال 2016 خواهد بود.

سی‌ان‌ان به سه موضوعی پرداخته که ترمز رشد اقتصادی فرانسه را کشیده است:

یورو 2016
در اوایل ماه جولای، فرانسه در فینال مسابقات فوتبال یورو 2016 مغلوب پرتغال شد. این کشور همچنین از لحاظ اقتصادی نیز از میزبانی این رقابت‌ها ضرر کرد. با این حال، آژانس آماری فرانسه اعلام کرد که هزینه‌های خانوار در نیمه‌دوم سال به دلیل واکنش شدید در برابر بلیت فروشی یورو 2016 در اوایل سال جاری به شدت کاهش یافته است. همچنین میزان هزینه برای مواد غذایی، حمل و نقل و اقامت نیز در این مدت کاهش یافته است.
 
تروریسم
نیس، پاریس، شارلی عبدو. فرانسه در سال 2015 از نزدیک به 85 میلیون توریست میزبانی کرده که بیش از هر کشور دیگری در دنیا بوده است. اما پس از حملات مرگبار تروریستی اخیر تعداد گردشگران به شدت کاهش یافته است. بر اساس آمار شرکت بین‌المللی یورومانیتور، در سه ماهه نخست سال 2016 تعداد گردشگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کم شده است.
این روند تهدیدی 40 میلیارد یورویی برای درآمد  سالانه ناشی از توریسم فرانسه خواهد بود. در شش ماه نخست سال جاری، تعداد مسافران هتل‌های پاریس 7.5 درصد کاهش داشته و تعداد بازدیدکنندگان از طاق پیروزی  و کاخ ورسای به ترتیب 35 و 16 درصد کم شده است.
 
اعتصاب‌ها
پس از اعتصاب کارگران پالایشگاه‌های نفتی و نیروگاه‌های هسته‌ای، دولت فرانسه در سال جاری مجبور شد تا با تقلای فراوان از کمبود سوخت در پمپ بنزین‌ها جلوگیری کند.

در حین برگزاری رقابت‌های فوتبال یورو 2016، کارگران حمل‌ونقل فرانسه نیز نسبت به اصلاحات قانون کار اعتراض کرده و اعتصابی را علیه هواپیمایی‌های و شرکت‌های راه‌آهن به راه انداختند.

آژانس آماری فرانسه اعلام کرد: «میزان تولید محصول کارخانه‌ها به شدت کاهش یافته که عمدتا ناشی از کاهش تولید پالایشگاه‌ها بوده است.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید