سردمداری بازار سهام عربستان در روز صعودی بورس‌های عربی

کدخبر: ۱۵۰۸۰۸
در پی افزایش قیمت نفت خام و همچنین احتیاط سرمایه‌گذاران در خصوص زمان‌بندی افزایش نرخ بهره توسط آمریکا،‌ بازارهای سهام عربستان سعودی بیشترین رشد را در میان بازارهای سهام حاشیه خلیج فارس به نام خود ثبت کرد.
سردمداری بازار سهام عربستان در روز صعودی بورس‌های عربی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، شاخص تمامی سهام «تداول» عربستان با رشدی 1.3 درصدی نخستین صعود خود را در شش روز اخیر به ثبت رساند. شاخص QE قطر نیز 0.6 درصد رشد داشت.  شاخص GCC200‌ بلومبرگ که بزرگترین و پرمعامله‌ترین سهام 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس را مورد بررسی قرار می‌دهد با رشدی 0.6 درصدی مواجه شد تا به سقوط هفت روزه خود پایان دهد.
 
قیمت نفت، منبع درآمد اصلی منطقه، در پایان هفته گذشته صعود کرد که بخشی از آن به دلیل گمانه‌زنی‌ها در خصوص بحث غیررسمی میان اعضای اوپک در خصوص اقدام برای تثبیت بازار بوده است. این موضوع به معامله‌گران GCC کمک می‌کند تا بر اضطراب در مورد افزایش هزینه‌های استقراضی آمریکا غلبه کنند. این در حالی است که استنلی فیشر نایب رئیس فدرال‌رزرو اعلام کرده که نرخ بهره می‌تواند در ماه سپتامبر افزایش پیدا کند.

سلیم خوخار، رئیس مرکز سهام و مدیریت سرمایه بانک ملی ابوظبی، دومین بانک بزرگ امارات متحده عربی اعلام کرد: «شرایط نفتی موجب صعود بازارهای سهام در منطقه بخصوص عربستان خواهد شد. هر گونه نشانه‌ای از فریز تولید مهم خواهد بود. با بازگشت برخی از بازیگران بزرگ بازارهای جهانی از تعطیلات انتظار می‌رود که حجم معاملات طبیعی شود.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید