ظریف در جمع خبرنگاران خبر داد

صدور ده‌ها «نامه آرامش‌بخش» در 3 سال اخیر

کدخبر: ۱۵۰۸۴۰
وزیر خارجه با اشاره به صدور ده‌ها مورد نامه آرامش بخش توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به بانکها طی 3 سال اخیر، گفت: کشورهایی که درخواست دارند، مستقیم درخواست می‌کنند و ما هم به آمریکایی‌ها فشار می‌آوریم که در قالب تعهداتشان این نامه را صادر کنند.
صدور ده‌ها «نامه آرامش‌بخش» در 3 سال اخیر

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در پایان سفر به 6 کشور آمریکای لاتین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهاراتش در شیلی درباره «نامه آرامش‌بخش» گفت: متاسفانه برخی دوستان در کشور از این موضوع سوء استفاده کردند. اصطلاحی است که البته دوستانی که سوءاستفاده کردند، می دانستند. یک اصطلاحی در روابط بانکی است که به آن می گویند comfort letter این نامه ای است که وزارت خزانه داری آمریکا به بانکها می دهد که براساس این نامه نگران مراوده با کشورها نباشند. شاید در طول سه سال گذشته ده ها مورد آن را حتی قبل از برجام صادر کردند.

ظریف در توضیح بیشتر عنوان کرد: برخی بانک‌ها برای اینکه با سایر کشورها تبادلات داشته باشند، مخصوصا کشوری که از تحریم خارج می شود، درخواست چنین نامه ای را دارند، آن کشورهایی که درخواست دارند، مستقیم درخواست می کنند و ما هم به آمریکایی ها فشار می آوریم که در قالب تعهداتشان این نامه را صادر کنند.

وی افزود: برخی دوستان ما که طبق معمول از هر دستاوردی می خواهند برای اهداف سیاسی سوء استفاده کنند حرفهای بی مورد و بی معنی زدند که امیدوارم کم کم انشاءالله هدایت شوند.

منبع: فارس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک