جذاب‌ترین کالاهای ایرانی برای تجار امارات متحده عربی / از ابتدای امسال تاکنون چقدر به امارات صادرات داشتیم؟

کدخبر: ۱۵۰۸۴۲
امارات متحده عربی یکی از اولین شرکای تجاری ایران است. اما ایران بیشتر چه کالاهایی به این کشور صادر می‌کند؟
جذاب‌ترین کالاهای ایرانی برای تجار امارات متحده عربی / از ابتدای امسال تاکنون چقدر به امارات صادرات داشتیم؟

به گزارش اقتصادنیوز، امارات متحده عربی در سال‌های اخیر از اولین شرکای تجاری ایران بوده، اما از سال گذشته اختلافات ایران و عربستان سعودی و موضع امارات در این زمینه، روابط دو کشور را تحت تأثیر قرار داده است. در حال حاضر صادرات ایران به این کشور چه وضعیتی دارد؟

 ایران از ابتدای سال جاری تا ششم شهریورماه معادل دو میلیارد و 949 میلیون و 930 هزار دلار کالا به امارات متحده عربی صادر کرده است. این کشور که از شرکای اصلی تجاری ایران در سال‌های اخیر محسوب می‌شود، در روز ششم شهریورماه چهارمین مقصد صادراتی ایران بوده است. ایران در این روز معادل پنج میلیون و 667 هزار دلار کالا به امارات صادر کرده است.

بر اساس آمارهای گمرک، اقلام عمده صادراتی ایران به امارات در چهار ماهه آغازین سال جاری عبارتند از: «میعانات گازی»، «سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به‌جز بنزین»، «سایر گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده»، «محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت فقط گرم نوردشده»، «کاتد و قطعات کاتد از مس»، «روغن پایه معدنی»، «سایر هیدروکربورهای حلقوی»، «محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج»، «قیر نفت»، «مخلوط‌های هیدروکربورهای بودار» و «ایزومرهای اکسیلن مخلوط شده».

از دیگر اقلام صادراتی ایران به امارات در ماه‌های آغازین سال جاری می‌توان به پسته، زعفران، انگور خشک‌کرده، هندوانه، کف‌پوش‌ها و همچنین شیره و عصاره شیرین بیان اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید