دلجویی ترکان از نعمت‌زاده/تقدیر ترکان از وزیر صنعت به دلیل راه‌اندازی صنایع متوقف شده

کدخبر: ۱۵۰۸۴۷
اکبر ترکان این بار درباره محمد رضا نعمت‌زاده گفته است: اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت با کوشش‌های خوبی که آقای نعمت‌زاده انجام داده‌اند، برنامه راه‌اندازی صنایع متوقف و صنایعی را که زیر ظرفیت کار می‌کردند، در پیش گرفته شده و توانستند این صنایع را تا حد خوبی حرکت دهند.
دلجویی ترکان از نعمت‌زاده/تقدیر ترکان از وزیر صنعت به دلیل راه‌اندازی صنایع متوقف شده

به گزارش اقتصادنیوز، شنبه 30 مرداد ماه امسال اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی پس از مشاهده ویدئویی از سخنرانی محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نقش مناطق آزاد از قاچاق با لحنی متفاوت درباره نعمت‌زاده گفته بود: « «درباره آقای نعمت‌زاده حرفی بزنم؟ خجالت می‌کشم. آقای نعمت‌زاده بی‌هوا حرف نزن، یک جایی از کوره درمی‌رم‌ ها. وقتی نعمت‌زاده که وزیر ماست حرف بی‌هوا درباره قاچاق می‌زند چرا دیگران نزنند؟» متن کامل آن خبر را در اینجا می‌توانید ملاحظه کنید.

پس از آن، وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به سخنان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفته بود: قطعا ترکان سوء‌نظری نداشته است.

دوشنبه، اول شهریور ماه امسال محمد رضا نعمت‌زاده  در نشستی خبری که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، در واکنش به اظهارات ترکان گفته بود: این صحبت‌ها را می‌توان از چند منظر بررسی کرد؛ یکی این‌که آقای ترکان برادر خوبمان است و خودش باید پاسخگوی حرف‌هایی که زده، باشد. ما هم از او به عنوان برادر گله و شکایتی نداریم، اما احتمالا شما خبرنگاران او را سوال‌پیچ کرده‌اید که عصبانی شده است؛ البته من مصاحبه را ندیده‌ام، اما گویا از کوره در رفته‌اند. متن کامل این خبر را هم در اینجا می‌توانید بخوانید.

اما اکبر ترکان امروز اظهار نظر جدیدی درباره نعمت‌زاده داشته و در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته است: اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت با کوشش‌های خوبی که آقای نعمت‌زاده انجام داده‌اند، برنامه راه‌اندازی صنایع متوقف و صنایعی را که زیر ظرفیت کار می‌کردند، در پیش گرفته شده و توانستند این صنایع را تا حد خوبی حرکت دهند.

وی این سخن را در پاسخ به این سوال که «‌اگر نگاهی به حوزه اقتصاد داخلی داشته باشیم، عملکرد دولت را در این زمینه چگونه ارزیابی می‌کنید؟» بیان کرده و در این مورد این گونه توضیح داده است: «در اثر برجام توانستیم موانع را برای صادرات نفت برطرف کنیم و اکنون صادرات نفت و میعانات گازی‌مان، به مرز ٢,٥ بشکه رسیده است. در اثر برجام توانستیم پول نفت را در کنترل خود بگیریم و صرف نیازهای خود در صنعت و بخش‌های دیگر کنیم. در گذشته همان پولی که از فروش نفت به میزان اندک هم به دست می‌‎آوردیم، به دست ما نمی‌رسید و اغلب قفل می‌شد. حالا این پول در اقتصاد کشور وارد شده و صرف راه‌اندازی صنایع می‌شود. اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت با کوشش‌های خوبی که آقای نعمت‌زاده انجام داده‌اند، برنامه راه‌اندازی صنایع متوقف و صنایعی را که زیر ظرفیت کار می‌کردند، در پیش گرفته شده و توانستند این صنایع را تا حد خوبی حرکت دهند. البته هنوز کار تمام نشده و باید با ادامه این روند به مهار بی‌کاری در جامعه برسیم. اگر روند قبلی پیش می‌رفت مشخص نبود، بی‌کاری در کشور به کجا می‌رسید. مشخص نبود قیمت ارز در بازار چقدر است. اگر درآمد ارزی کشور وجود نداشت، درحالی‌که‌ تقاضا برای ارز وجود داشت، اما عرضه آن وجود نداشت، قیمت ارز سر به فلک می‌کشید. تک‌تک وزارتخانه‌ها در حوزه وظایف خود در حد قابل قبولی حرکت کرده‌اند. البته از برخی وزارتخانه‌ها مردم انتظار بیشتری دارند و همیشه حق با مردم است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید