ارزان شدن رادیو و تلویزیون در سال 1354

کدخبر: ۱۵۰۸۵۷
مرکز بررسی قیمت‌های وزارت بازرگانی روز 8 شهریور سال 1354 در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت رادیو و تلویزیون در بازار لوازم خانگی ارزان می‌شود.

مرکز بررسی قیمت‌های وزارت بازرگانی روز 8 شهریور سال 1354 در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت رادیو و تلویزیون در بازار لوازم خانگی ارزان می‌شود.

در این اطلاعیه ذکر شده بود: واحدهای تولیدکننده رادیو و تلویزیون گفت‌وگوهایی را در هفته آینده با مرکز بررسی قیمت‌ها در جهت تقلیل قیمت‌های انواع رادیو و تلویزیون ساخت داخل آغاز می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که نتیجه این مذاکرات به تقلیل قیمت تلویزیون در هر دستگاه بیش از 100 تومان (تا 120 تومان) بینجامد. تولیدکنندگان رادیو و تلویزیون در ایران معتقدند هرگاه دولت ارقام دریافتی از هر دستگاه تلویزیون را که برای توسعه شبکه رادیو و تلویزیونی کشور دریافت می‌شود لغو کند، مجموع رقم کاهش قیمت این دو کالا برای مردم ایران جالب توجه خواهد شد و قیمت هر دستگاه تلویزیون به 300 تا 400 تومان خواهد رسید. اولین تلویزیون‌ها در ایران در دهه چهل تولید شد. در آن سال‌ها کارخانه‌ پارس الکترونیک نخستین تلویزیون‌های ایرانی را تولید کرد که البته قبل از آن به مونتاژ تلویزیون و رادیوهای «گروندیک» می‌پرداخت. این کارخانه در سال 1341 به دست «محمدتقی برخوردار» در حاشیه خیابان آیزنهاور (آزادی امروز) تهران بنیانگذاری شد اما در سال‌های بعد از انقلاب تحت نظر سازمان صنایع ملی ایران به کار خود ادامه داد تا اینکه در سال 1371 توسط سازمان تامین اجتماعی خریداری شد.

منبع:‌دنیای اقتصاد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید