دادستان تهران اعلام کرد

سرقت در صدر جرایم ارتکابی تهران/ پلیس باید فضا را برای سارقان ناامن کند

کدخبر: ۱۵۰۸۸۴
دادستان تهران با بیان اینکه جرم سرقت در شهر تهران رتبه اول جرایم ارتکابی را دارد، گفت: اقدامات پلیس و دادستانی باید موجبات ناامنی و نگرانی سارقان را فراهم کند.
سرقت در صدر جرایم ارتکابی تهران/ پلیس باید فضا را برای سارقان ناامن کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دادسرای تهران، نشست دادستانی تهران با موضوع پیش‌گیری و مقابله با سرقت با حضور سرپرستان نواحی، رییسان دوایر نظارت بر زندان‌ها، قضات شعب ویژه سرقت، سردار محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران و دیگر مسوولان انتظامی، به ریاست عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران برگزار شد و در این جلسه دادستان تهران اعلام کرد: جرم سرقت در شهر تهران رتبه اول جرایم ارتکابی را دارد.

نکته دیگری که مورد تاکید دادستان تهران قرار گرفت، توجه بازپرسان به اهمیت رد مال و ردیابی در پرونده‌های سرقت بود. وی با اعلام این که ردیابی اموال سرقتی در قالب پول‌شویی هم قابل تعقیب است، از شاخصه‌های موفقیت در مقابله با جرم سرقت را، تمرکز پلیس و قضات دادسرا در کشف اموال مسروقه و استرداد آن به مالباختگان دانست که به ویژه در مراحل آغازین پرونده امکان پذیر است.

جعفری دولت‌آبادی هم‌چنین از قضات خواست برای مرتکبان سرقت‌های متعدد و سارقان شرور قرارهای تامین مناسب صادر نمایند و با اشاره به وظیفه سرپرستان نسبت به رصد پرونده‌های مهم سرقت، اعلام داشت: این اقدام موید عزم جدی دادستانی در مبارزه با سرقت و پیام دادسرای تهران به سارقان است که از مصونیت برخوردار نخواهند بود.

جعفری دولت‌آبادی بر ضرورت اجرای طرح‌هایی از سوی پلیس در نقاط جرم‌خیز تهران تاکید کرد و با اشاره به آثار پیش‌گیرانه این طرح‌ها، از سرپرستان نواحی دادسرا خواست روی نقاط جرم‌خیز به عنوان کانون‌های سرقت متمرکز شوند تا با هماهنگی پلیس، برنامه‌های پیش‌گیرانه اجرا گردد.

او با خاطرنشان کردن این که اجرای طرح‌های پلیس، انعکاس پژواک ناامنی برای سارقان است، گفت: اقدامات پلیس و دادستانی باید موجبات ناامنی و نگرانی سارقان را فراهم کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید