رشد قیمت نفت در پی افت دلار/ نفت برنت 49 دلار

کدخبر: ۱۵۰۹۰۴
 قیمت نفت در معاملات اولیه روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافت، اما تردید در خصوص به توافق رسیدن تولیدکنندگان بر سر فریز نفتی همچنان روی قیمت‌ها فشار وارد می‌کند.
رشد قیمت نفت در پی افت دلار/ نفت برنت 49 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز،‌ هر بشکه نفت برنت با رشدی 12 سنتی نسبت به آخرین جایگاه جلسه گذشته 49 دلار و 38 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت وست‌ تگزاس اینترمدییت نیز با 17 سنت افزایش به 47 دلار و 15 سنت رسید.
 
در آستانه انتشار آمار اشتغال در این هفته، دلار آمریکا از بالاترین سطح دو هفته‌ای خود در روز دوشنبه فاصله گرفته است. این در حالی است که استنلی فیشر نایب رئیس فدرال‌رزرو اعلام کرده این آمار برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک بسیار مهم خواهد بود.

دلار ضعیف‌تر موجب ارزان‌تر شدن خرید نفت برای کشورهای دارای ارزهای دیگر شده و موجب افزایش تقاضای سوخت می‌شود. با وجود این، نگرانی‌ها در خصوص موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات ماه سپتامبر اوپک در خصوص فریز نفتی همچنان وجود دارد.
 
رابرت نونان، رئیس بخش مدیریت ریسک شرکت میتسوبیشی اعلام کرد: «این احساس وجود دارد که مذاکرات فریز تولید اوپک نتایج مثبتی داشته باشد، ولی این تنها مذاکره است.»

خالد فالح وزیر انرژی عربستان درخواست کرده تمامی تولیدکنندگان بزرگ دنیا در این مذاکرات شرکت کنند. وی همچنین گفته که بازار در جهت درستی در حال حرکت است.

نونان افزود: «با وجود افزایش تولید از سوی عربستان و عراق، به دلیل قطع تولید در لیبی، نیجریه و ونزوئلا، به نظر می‌رسد تولید اوپک ثابت باقی مانده است.»

نیجریه درگیر آشوب شورشی‌ها علیه صنعت نفت و گاز خود است که باعث شده تولید نفت روزانه این کشور آفریقایی با افتی 700 هزار بشکه‌ای به 1.56 میلیون بشکه برسد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید