سنگ‌آهن و فولاد چین در مدار نزولی

کدخبر: ۱۵۰۹۷۰
در میان نگرانی‌ها در خصوص کاهش تقاضای فولاد چین، قیمت فولاد و سنگ‌آهن در معاملات آتی روز چهارشنبه چین به پایین‌ترین سطوح یک ماه اخیر خود سقوط کرد.
سنگ‌آهن و فولاد چین در مدار نزولی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، پس از اینکه قیمت فولاد چین از بالاترین سطح سه ماه و نیم اخیر خود فاصله گرفت، قیمت سنگ‌آهن سقوط کرد تا در ماه آگوست تقریبا بدون تغییر خاصی باقی بماند.

تحلیلگران ANZ اعلام کردند: «رشد اخیر قیمت سنگ‌آهن به دلیل بهبود قیمت فولاد چین بوده است؛ فولادی که به دلیل تعطیلی ظرفیت مازاد، تقویت شده بود. اما با صعود قیمت‌ها، ظرفیت‌های تعطیل شده مجددا بازگشایی شده و قیمت فولاد دوباره پایین آمد. ما انتظار داریم این دینامیک هر زمان با افزایش قیمت‌ها تکرار شود و مجددا قیمت سنگ‌آهن را به زیر 60 دلار برای هر تن سوق دهد.»
بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی 0.3 درصدی در روز سه‌شنبه 59 دلار معامله شده بود. این کالای اساسی در ماه رشدی 0.3 درصدی را تجربه کرده بود.

در بازار آتی، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل ژانویه در بورس کالای دالیان با افتی 1.1 درصدی 415.50 یوآن معامله شد. در میان کندی تقاضای کارخانه‌های فولادسازی، قیمت سنگ‌آهن در بنادر چین کاهش یافته است.
 
بانک کامن‌ولث استرالیا در یادداشتی اعلام کرد: «نگرانی‌ها در خصوص عرضه مازاد با افزایش 13 درصدی ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین در سال جاری افزایش یافته است.»

بر اساس گروه مشاور صنعتی استیل‌هوم، موجودی ذخایر سنگ‌آهن در بنادر اصلی چین در 26 آگوست با رسیدن به سطح 105.2 میلیون تنی بالاترین سطح خود را از دسامبر 2014 تجربه کرد.

همچین تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های کوچک در شهر شرقی هانگ‌ژو به منظور بهبود کیفیت هوا در آستانه نشست G20 باعث کاهش تقاضای سنگ‌آهن شده است.

بر اساس این گزارش هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با افتی 1.2 درصدی 2424 یوآن معامله شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید