شاخص بورس بر مدار نزولی به روایت نمودار

کدخبر: ۱۵۰۹۹۱
امروز چهارشنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل 190 واحد افت کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 77 هزار و 167 واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز چهارشنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل 190 واحد افت کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 77 هزار و 167 واحدی قرار گرفت. در جریان معاملات امروز نمادهای «وغدیر»، «فولاد»، «خودرو»، «خساپا»، «شبندر» و «وبانک» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «فملی»،‌ «کچاد» و «مبین» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشته‌اند.

در این راستا نسرین اسکندری به اقتصادنیوز گفت: شرایط بازار در حال حاضر کاملا توام با تسویه اعتبارات از سوی مشتریان کارگزارانی است که به نوعی همگی با اعطای اعتبار به مشتریان درگیر هستند. موضوعی که علاوه بر ایجاد فشار فروش، طرف خریدار را هم تضعیف می‌کند. این موضوع حتی اگر ریزش بازار را به دنبال نداشته باشد، بحث درجا زدن و اصلاح زمانی را در پی خواهد داشت.

تحلیلگر کارگزاری بانک توسعه صادرات اظهار کرد: در این بین با در دست داشتن نقدینگی می‌توان در برخی سهم‌ها و نمادها سرمایه‌گذاری کرد.

اما او در رابطه با کلیت بازار عنوان کرد: ساختمانی‌ها هنوز در شوک تعدیلات منفی‌ها هستند. متاسفانه بانکی‌ها نیز، درگیر مجامع هستند و بازگشایی نمی‌شوند. اگرچه گروه دارویی از جمله گروه‌های خوب برای سرمایه‌گذاری هستند.

اسکندری گفت: در خودرویی‌ها دو دستگی ایجاد شده است. قطعه‌ساز‌ها مثبت و رو به رشد هستند و عملکرد خودروسازهای بزرگ منفی است. این در صورتی است که رشد قبلی خودرویی‌ها هم ابتدا از قطعه‌ای‌ها شروع شد، از این رو باید دید رویداد تاریخ سال قبل، تکرار خواهد شد یا خیر.

او اظهار کرد: در خصوص منفی بودن پالایشگاهی‌ها نیز، باید گفت در حال حاضر چند عامل بر قیمت نفت خام جهانی اثرگذار است، اول اینکه، با توجه به سخنان اخیر خانم یلن، احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا قوت گرفته است که این افزایش نرخ بهره منجر به پایین آمدن قیمت نفت و کامودیتی‌ها می‌شود. دومین عامل هم، افزایش عرضه از سوی کشورهای تولید‌کننده است.

این کارشناس بازار سهام گفت: به نظر می‌رسد با پایان شهریور‌ماه که هم بحث اعتبارات تمام می‌شود و هم توام با گزارشات شش‌ماهه می‌شود، می‌توان انتظار تعادل را در بازار داشت. عامل مهم سیاسی که در حال حاضر بر بازار اثرگذار است، بحث انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که به نظر می‌رسد بازار حداقل تا آن زمان رشد شارپی نداشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید