با اعمال محدودیت‌های دولتی

پررونق‌ترین بازار ملک چین سرد می‌شود

کدخبر: ۱۵۰۹۹۸
مقامات شهر جنوبی شیامن در چین، جایی که قیمت مسکن در ماه گذشته بیشترین رشد را داشته است، برخی خریداران را از خرید مسکن منع کرده‌اند تا در مسیر سردکردن بازار رو به رشد مسکن، به شهرهای بزرگتر بپیوندند.
پررونق‌ترین بازار ملک چین سرد می‌شود
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ،‌ مقامات شیامن، شهری بندری در استان شرقی فوجیان، فروش مسکن به خریداران داخلی که دارای دو مسکن باشند را ممنوع کرده و خرید خانه دوم را برای خریداران غیر مقیم ممنوع خواهد کرد. این محدودیت‌ها از پنجم سپتامبر تا پایان سال 2017 اعمال خواهد شد. محدودیت خرید خانه‌های جدید روی خانه‌های کمتر از 144 متر مربع در منطقه اعمال شده است.

پس از رشد 4.7 درصدی در ماه گذشته، قیمت مسکن شیامن در ماه جولای 4.6 درصد رشد داشته که بیشترین افزایش قیمت در میان 70 شهر مورد بررسی دولت چین بوده است. در سال گذشته، قیمت مسکن در این شهر با رشدی 38 درصدی مواجه شده بود.

در شانگهای قیمت مسکن در ماه جولای 1.4 درصد افزایش یافت و در مرکز تجاری شنژن در جنوب چین نیز قیمت مسکن رشدی 2 درصدی را به ثبت رساند. سرد شدن بازار مسکن نسبت به سطوح اولیه در پی محدودیت‌های اعمال شده در ماه مارس برای کاهش خرید‌های سفته‌بازی انجام شده است.

در ماه جولای،‌ شیامن سیاست‌های سفت‌وسخت‌تری را اعمال کرد، زمانی که مقامات دولتی این شهر پیش‌پرداخت مورد نیاز برای خانه‌های دوم را از 40 درصد به 60 درصد افزایش دادند. 

ژانگ هانگ‌وی، رئیس مرکز تحقیقات شرکت مشاور املاک توسپور اعلام کرد: «‌این موضوع نشان می‌دهد که شرایط سخت‌تری در راه است. احتمالا شهر‌های درجه دوم بیشتری محدودیت‌هایی را در حوزه بازار مسکن اعمال خواهند کرد.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید