طرح ضربتی افزایش پایداری انتقال گاز شمال کشور کلید خورد

کدخبر: ۱۵۱۰۱۰
توسعه زیرساختهای گازرسانی استانهای گیلان و مازندران با هدف افزایش بیش از پیش پایداری انتقال گاز این استانها کلید خورد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در بازدید معاون وزیر نفت در امور گاز از زیرساختهای گازرسانی این استان گفت: در سالهای گذشته، شبکه گازرسانی کشور براساس انتقال گاز پارس جنوبی به نقاط مصرف و افزایش پایداری شبکه گاز، توسعه یافت.

حسن منتظر تربتی با بیان این که پس از سال ٨٦، نقاط ضعف شبکه گاز کشور شناسایی شد و برنامه ریزی برای برطرف کردن این نقاط ضعف در دستور کار قرار گرفت، افزود: یکی از نقاط ضعف، شبکه گازرسانی به استانهای گیلان و مازندران بود که براین اساس طی چند سال گذشته خط لوله سوم سراسری تا رشت اجرا و در ادامه، خط لوله رشت_ سنگر نیز با هدف تقویت گازرسانی به این استانها تعریف شد.

وی با بیان این که این خط لوله همسو با سیاست گذاری برای افزایش پایداری انتقال گاز شمال و شمال شرق کشور تعریف شده است، اعلام کرد: از طرفی، خط لوله میامی_ دشت اجرا شد و خط لوله دامغان_نکا نیز تا پایان سال آینده احداث و شبکه گاز شمال کشور از محورهای مختلف تقویت می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به جزئیات خط لوله رشت_ سنگر گفت: این خط لوله ٩,٥ کیلومتری با توجه به شرایط منطقه و زمان اجرا در نوع خود بی نظیر است و براساس یک برنامه فشرده احداث می شود.

تربتی با اشاره به این که خط لوله ٤٠ اینچ رشت_ سنگر براساس برنامه تا پایان آبانماه به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: با توجه به فعالیت پیمانکار پروژه در چند نقطه و با چند تیم عملیاتی مجهز، پیش بینی می کنیم اجرای این خط لوله زودتر از برنامه تعریف شده به پایان برسد.

وی با بیان این که هم اکنون تمام اقلام مورد نیاز این طرح از جمله لوله، تامین و در محل وجود دارد، یادآور شد: برای اجرای خط لوله رشت_سنگر حدود ١١ میلیارد تومان هزینه می شود.

منبع: شانا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید