کرباسیان اعلام کرد

سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری برای فعال شدن طرح‌های راکد معدنی

کدخبر: ۱۵۱۰۴۰
رییس هیات عامل ایمیدرو جزئیات اقدامات این سازمان در فعال کردن طرح های راکد و عملیاتی کردن پروژه های جدید، در سه سال نخست دولت یازدهم را تشریح و اعلام کرد که بیش از ۸.۱ میلیارد دلار برای فعال کردن طرح های راکد سرمایه‌گذاری شده است.
سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری برای فعال شدن طرح‌های راکد معدنی

مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت - گفت: طرح‌های توسعه ایمیدرو در ابتدای دولت یازدهم شامل حداقل ۳۱ طرح بودند که در ۵۰ فاز قرار داشتند.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای فعال شدن این تعداد پروژه به ۲۴۰ هزار میلیارد ریال می رسید.

کرباسیان با یادآوری اینکه برخی از طرح های ایمیدرو به دلیل مشکلات تامین مالی، مدیریت و تحریم بین‌المللی، ‌ حتی دچار تاخیر تا بیش از ۱۳ سال بودند، ‌ تصریح کرد: با استراتژی جدید ایمیدرو، نزدیک به ۹۰درصد از سرمایه فوق با مشارکت بخش خصوصی و منابع غیر مرتبط با ایمیدرو تامین شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: با پیاده‌سازی استراتژی‌های کلان توسعه‌ ای و اتخاذ راهکارهای مرتبط، اقدام متناسب برای رفع چالش ‌ها و فعال‌سازی طرح‌ها انجام شده و پروژه ها با کمترین اتکا به منابع دولتی در دست اجرا هستند.

او اظهار کرد: طرح های راکد با سرمایه گذاری معادل ۸۱۹۰ میلیون دلار فعال شدند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۵ طرح از جمله پایلوت گرین‌کک، آلومینیوم جاجرم، پالایشگاه قطران زرند و واحد احیای فولادهای استانی در دولت یازدهم و مابقی در دولت دوازدهم راه اندازی می ‌شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: پنج طرح نیمه فعال با سرمایه‌ گذاری معادل ۴۲۴ میلیون دلار که از دولت قبل شروع شده بود شامل طلای زرشوران، سیمان ونزوئلا، افزایش ظرفیت اسکله منطقه ویژه خلیج فارس و پایلوت تیتانیوم کهنوج در دولت یازدهم راه اندازی ‌شده اند.

کرباسیان به طرح های جدید ایمیدرو اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۳ طرح و پروژه جدید که در دولت یازدهم تعریف شده، تعداد ۹ طرح شامل ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی، زغالشوئی سوادکوه، تکمیل زیرساخت های منطقه صنایع انرژی بر پارسیان مرتبط با استقرار واحدهای پتروشیمی و نیز آنتیموان سفیدآبه در دولت یازدهم و مابقی در دولت دوازدهم راه اندازی می شود.

وی سرمایه گذاری این تعداد طرح را بیش از ۳۰۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

منبع: ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید