نتایج تازه‌ترین نظرسنجی فاکس‌نیوز درباره انتخابات آمریکا/ وضعیت نگران‌کننده برای کلینتون

کدخبر: ۱۵۱۰۵۴
شبکه تلویزیونی سی ان ان، وضعیت هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا از حزب دموکرات را بنابر نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه فاکس نیوز نگران‌کننده خواند.
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی فاکس‌نیوز درباره انتخابات آمریکا/ وضعیت نگران‌کننده برای کلینتون

سی ان ان روز پنجشنبه گزارش داد: بنابر نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه خبری فاکس نیوز، هیلاری کلینتون تنها با اختلاف دو درصد از رقیب جمهوریخواه خود فاصله دارد.

بنابراین گزارش، در نظرسنجی شبکه آمریکایی فاکس نیوز که از بین رای‌دهندگان ثبت نام شده ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته، از مخاطبان خود خواسته شده تا نظر خود در انتخاب یکی از چهارنامزد مطرح در این دور از ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کنند.

بنابراین نظر سنجی، هیلاری کلینتون با کسب 41درصد آرا در صدر قرار گرفت. این درحالی است که دونالد ترامپ پس از وی با کسب 39 درصد آرا و تنها با دو درصد اختلاف پس از هیلاری کلینتون قرار گرفت.

در همین حال 'گری جانسون' از حزب 'لیبرترین' با 9 درصد و خانم 'جیل اشتاین' (Jill Stein) از 'حزب سبز' با کسب 4درصد آرا در رتبه ها بعدی این نظرسنجی قرار دارند.

بنابراین گزارش، این نظرسنجی از تاریخ 28 تا 30 ماه اوت برابر با هفتم تا نهم شهریورماه و از میان یکهزار و 11 رای دهنده ثبت نام شده بعمل آمده است.

ترامپ که با سفر روز گذشته (چهارشنبه) خود به مکزیک و دیدار با رئیس جمهوری آن کشور و اظهاراتش در مورد دیوار کشی بین مرز مشترک با مکزیک، بار دیگر جنجال آفرینی کرد، بر نگرانی بر سر دو نامزد اصلی ریاست جمهوری آمریکا در بین افکار عمومی این کشور هرچه بیشتر دامن زده است.

پیشتر شبکه آمریکایی 'ای بی سی نیوز' در مورخ اول شهریورماه با یادآوری نگرانی رای دهندگان آمریکایی نسبت به دو نامزد دمکرات و جمهوریخواه، در گزارشی عنوان کرد: نظرسنجی های جدید نشان می دهد که 35 درصد رای دهندگان اکنون به نامزد حزب سوم نظر دوخته اند. اشاره ای.بی.سی نیوز در این گزارش به دو نامزد حزب لیبترین و حزب سبز بود.

جیل الن اشتاین 66 ساله، کُنشگر سیاسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2012 و 2016 آمریکا از حزب سبز آمریکا است. وی بین سال های 2002 و 2010 میلادی برای احراز فرمانداری ایالت ماساچوست (Massachusetts) آمریکا تلاش کرده بود.

گری ال جانسون فرماندار سابق نیومکزیکو که پیشتر خود یک جمهوریخواه بود، در سال 2012 میلادی نامزد حزب لیبرترین برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد؛ وی بار دیگر و در خردادماه گذشته در همایش این حزب در در 'اورلاندو'ی فلوریدا نامزد این حزب برای ریاست جمهوری 2016 آمریکا شد.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است سه شنبه ‎18 آبان 1395 برابر 8 نوامبر 2016 میلادی برگزار شود.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید