گفت‌وگوی اقتصادنیوز با یک کارشناس بازار سهام:

علت اصلی افت بورس در روزهای اخیر چیست؟

کدخبر: ۱۵۱۰۶۵
یک کارشناس بازار سهام گفت:در ابتدا باید اقتصاد کشور بهبود یابد، در این صورت است که بازار خود به خود با رونق همراه می‌شود.
علت اصلی افت بورس در روزهای اخیر چیست؟

محمدابراهیم قربانی‌فرید در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: علت اصلی افت بورس در این روزها به تولید شرکت‌های حاضر در بورس مرتبط است. چندوقتی است که تولید کاهش یافته است. تعدادی از شرکت‌ها کاملا تعطیل بودند، تعدادی از آنها نیمه‌تعطیل و سایر آنها زیر ظرفیت اسمی به فعالیت پرداخته‌اند.

این کارشناس بازار سهام گفت: این موضوع به علت عدم امکان تامین مالی و عدم تهیه مواد اولیه به موقع برای این شرکت‌ها اتفاق افتاده است و این مسائل بودند که موجب شدند بورس همچنان به رونق نسبی نرسد.

او ادامه داد: تا زمانی که مشکلات شرکت‌های بورسی برطرف نشود و تولیدات آنها افزایش پیدا نکند به همین منوال است یعنی یا اینکه این شرکت‌ها از سود کمی برخوردار می‌شوند یا زیان خواهند دید.

قربانی‌فرید عنوان کرد: به هرحال چند وقتی است که با این مشکل مواجهیم. البته اخیرا دولت اقداماتی در رابطه با تامین منابع مالی شرکت‌های تولیدی داشته است. در این راستا اقدامات جدی برداشته شده و به نظر می‌رسد اگر مشکلات دیگر بر سر راه قرار نگیرد، مانعی برای بهبود تولید این شرکت‌ها وجود نداشته باشد.

او معتقد است: در ابتدا باید اقتصاد کشور بهبود یابد. پس باید منتظر باشیم این اتفاق بیفتد. در این صورت بازار  خود به خود با رونق همراه می‌شود. به نظر می‌رسد اگر به بازار فرصت دهیم تا به فعالیت‌های خود بپردازد حال چه مثبت باشد چه منفی، در شش ماه آینده گزارش‌های خوبی از شرکت‌های تولیدی دریافت خواهیم کرد که به دنبال آن، رونق در بازار صورت می‌گیرد.   

این فعال بازار سهام افزود: ذات بازار است که هم به صورت منفی و هم مثبت عمل کند.تا زمانی‌که صنایع اخبار و اطلاعات جدیدی را ارائه ندهند، این سهم‌ها جایی برای رشد ندارند و بر بازار تاثیر می‌گذارند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید