افزایش قیمت نفت در آستانه انتشار آمار اشتغال آمریکا/نفت برنت 45 دلار

کدخبر: ۱۵۱۰۸۰
پس از افت سه درصدی نفت در روز پنجشنبه، ‌در حالی که معامله‌گران در انتظار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا هستند، قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت.
افزایش قیمت نفت در آستانه انتشار آمار اشتغال آمریکا/نفت برنت 45 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با افزایش 33 سنتی 45 دلار و 78 سنت معامله شد و این در حالی است که قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با 35 سنت افزایش به 43 دلار و 51 سنت رسید.

با وجود افزایش قیمت نفت در این جلسه، هر دو معیار برنت و WTI در آستانه ثبت بیشترین افت هفتگی خود از ماه ژانویه قرار گرفته‌اند. دلیل اصلی این سقوط افزایش موجودی نفت و آمار ضعیف تولید کارخانه‌های آمریکا بوده است.

ریک اسپونر، تحلیلگر بازار CMC اعلام کرد: « فشارهای نزولی یکی از ویژگی‌های بازار نفت است. به پایان رسیدن فصل رانندگی در آمریکا و چشم‌انداز افزایش موجودی ذخایر نفت، قیمت نفت تحت فشار قرار گرفته است.»
 
سرمایه‌گذاران در انتظار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی در ادامه امروز هستند تا حس در مورد جهت‌گیری اقتصاد آمریکا  داشته باشند. آمار قوی‌تر موجب تقویت شانس افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک به وسیله فدرال‌رزرو خواهد شد.

افزایش نرخ بهره می‌تواند موجب تقویت دلار آمریکا شود، دلار قوی‌تر موجب گران‌تر شدن کالاهایی چون نفت برای دارندگان ارزهای دیگر خواهد شد.

نگرانی‌ها در خصوص کندی رشد اقتصاد جهانی می‌تواند رشد روز جمعه نفت را متوقف کند. همچنین تردید رو به رشدی در میان معامله‌گران وجود دارد که اوپک و دیگرتولیدکنندگان نفت نظیر روسیه، در مورد فریز تولید در نشست ماه جاری در الجزایر به توافق می‌رسند یا خیر.
 
با وجود این، به نظر می‌رسد عربستان‌سعودی بزرگترین صادر کننده نفت خام دنیا، با تغییر موضع خود در این نشست به دنبال حمایت از تثبیت تولید بپردازد.

علاوه بر این، با از سرگیری عملیات تولید در بخش‌های شرقی خلیج مکزیک، عرضه نفت آمریکا به بازارهای جهانی بیشتر خواهد شد. فعالیت‌های تولید کارخانه‌ها در بخش‌هایی از آسیا که بیشترین رشد تقاضای نفت دنیا را از آن خود کرده است، با کاهش مواجه شده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید