آمار ضعیف‌تر از انتظار اشتغال آمریکا طلا را از افت هفتگی نجات داد/ هر اونس 1324 دلار

کدخبر: ۱۵۱۱۲۵
پس از اینکه آمار رشد اشتغال آمریکا ضعیف‌تر از حد انتظار گزارش شد، احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در ماه جاری اندکی کاهش یافت و قیمت طلا در آخرین روز هفته افزایش یافت تا این فلز گرانبها در پایان هفته کاری بازارهای جهانی رشد داشته باشد.
آمار ضعیف‌تر از انتظار اشتغال آمریکا طلا را از افت هفتگی نجات داد/ هر اونس 1324 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، میزان مشاغل آمریکا در ماه آگوست 151 هزار شغل افزایش یافت که نسبت به رشد 180 هزار نفری مورد انتظار تحلیلگران کمتر بوده است. 

هر اونس طلا در پایان هفته با رشدی 0.2 درصدی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته یکهزار و 324 دلار و 80 سنت معامله شد.

طلا به شدت به نرخ بهره حساس است؛ به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش داده و موجب تقویت دلار می‌شود. 
 
جاناتان باتلر، تحلیلگر کالاهای اساسی میتسوبیشی اعلام کرد: «بازار انتظار چنین ارقامی را نداشت. این گزارش نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا هنوز به اندازه کافی برای افزایش نرخ بهره آماده نیست و این یک نکته مثبت برای طلاست.»

وی افزود: «این رقم بدان معناست که افزایش نرخ بهره می‌‌تواند از طریق کاهش تقاضای دارایی امن بودن طلا،‌ باعث فشار روی بازار شمش شود.»

در پایان هفته دلار نیز در برابر سبد ارزهای اصلی اندکی افت کرد. اله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک گفت: «ارقام بالاتر می‌توانست افزایش نرخ بهره را در ماه جاری تضمین کند ولی در حال حاضر حدس و گمان‌ها ادامه خواهد داشت. ما همچنان معتقدیم که کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو نرخ بهره را افزایش خواهد داد، ولی این آمار احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را افزایش داده است.»

بر اساس این گزارش دارایی ‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز پنجشنبه با افتی 0.57 درصدی به 937.89 تن رسید.

در پی اصلاح قیمت و افزایش اشتیاق خرید مصرف‌کنندگان در آستانه جشن‌های محلی  در هند، تقاضا فیزیکی طلا نیز در این هفته اندکی بهبود یافت و میزان تخفیف نیز به کمترین سطح در سه ماه اخیر رسید.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید