قهرمان مسابقات سخنرانی عمومی توضیح می‌دهد

چگونه در جمع بهتر صحبت کنیم؟

کدخبر: ۱۵۱۱۵۳
دارن تای، وکیل 27 ساله سنگاپوری پس از شش ماه رقابت، در میان بیش از 30 هزار رقابت‌کننده، قهرمان مسابقات بین‌المللی سخنرانی عمومی سال 2016 شد.
چگونه در جمع بهتر صحبت کنیم؟
به گزارش اقتصادنیوز، تای از زمانی که دانش‌آموز دبیرستان بود مهارت‌های سخنرانی عمومی خود را بهبود داد و در سال 2009 آکادمی سخنرانی عمومی را در سنگاپور تاسیس کرد. وی در ماه آگوست موفق شد تا قهرمان مسابقات بین‌المللی سخنرانی عمومی شود.

در طول زمان، اشتباهات زیادی در میان سخنرانان تازه‌کار تکرار می‌شود. او در گفت‌وگو با بیزینس‌اینسایدر دو مورد از این اشتباهات را توضیح داده است. 
آنها نسبت به ژست و رفتارهای خود بیش از حد آگاه هستند
تای گفت: «من نمی‌گویم که جنبه ارتباط غیر کلامی مهم نیست، نکته اینجاست که آنها در حرکات دست خود اغراق می‌کنند، یا جای خاصی که روی صحنه می‌ایستند و یا جهت چرخش آنها در حین سخنرانی درست نیست.»

تای معتقد است که سخنرانی باید حرکات سخنران را هدایت کند نه برعکس. برای کمک به این کار، او برای هر سخنرانی دست‌کم دو دقیقه به تمرکز حواس می‌پردازد که مستلزم بستن چشم‌ها و تنفس عمیق و آرام است. قرار دادن دست‌ها بر بالای سر و تقلید عمل پیروزی، دو تمرینی است که برنده جایزه سخنرانی عمومی برای ایجاد ارتباط میان ذهن و بدن خود انجام می‌دهد. 

تای همچنین اعلام کرد که بحثی که در میان سخنرانان عمومی تازه‌کار شایع است این است که حرکات دست آنها بسیار نزدیک به صورتشان بوده یا بسیار پایین‌تر از حد است که این موضوع بسیار آزادهنده است. وی افزود: مرکز ژست ایده‌آل در نزدیکی ناف بوده، و حرکات خارج از این محدوده اثرات خوبی نخواهد داشت. 

آنها یک دیوار در برابر پیشرفت خود قرار می‌دهند
تای اعلام کرد: «نحوه آغاز به کار اغلب سخنرانان عمومی، به طبیعت آنها بر می‌گردد و ربطی به پرورش ندارد. برای مثال من در آغاز، بسیار خجالتی و محجوب بودم و اندکی زمان برد تا من قدرت و توانایی خود را برای تبدیل شدن به یک سخنران عمومی بهتر ارتقا دهم.»

مطمئنا، مردم تمایل به برونگرایی و درونگرایی دارند، اما واقعیت این است که یک فرد با اعتماد به نفس برونگرا ممکن است برای سخنرانی در برابر جمع مشتاق‌تر باشد ولی این بدان معنا نیست که ارائه بهتری نیز داشته باشد. 
تای توصیه کرد: یافتن یک مربی که شما با او احساس راحتی کنید و کسی که به صورت صادقانه بازخورد سخنرانی‌تان را به شما بگوید، می‌تواند بسیار موثر باشد. ساعت‌ها تمرین برای چگونگی ارتباط با شنونده در سطح صمیمی، مهارتی است که می‌تواند هر شخصیتی را بهبود بخشیده و به واسطه آن یک ارائه فوق‌العاده داشته باشد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید