تشدید ریزش شاخص بورس در اولین روز هفته+نمودار

کدخبر: ۱۵۱۱۵۸
امروز شنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص افت 420 واحدی را تجربه کرد و در انتهای معاملات با عقب‌نشینی به کانال 76 هزار واحدی در ارتفاع 76 هزار و 747 واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز شنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص افت 420 واحدی را تجربه کرد و در انتهای معاملات با عقب‌نشینی به کانال 76 هزار واحدی در ارتفاع 76 هزار و 747 واحدی قرار گرفت. در جریان معاملات امروز نمادهای «وغدیر»، «خودرو»، «فولاد»، «خساپا»، «فملی»، «شبندر» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

عظیم ثابت در این راستا به اقتصادنیوز گفت: افت امروز بازار در ادامه روزهای گذشته اتفاق افتاده است. در این زمینه پیش‌بینی شده بود در شهریورماه حجم عرضه‌ها افزایش یابد. همچنین در سال جاری شاهد کاهش ارزش معاملات بوده‌ایم. از این رو خریداران بسیاری در این بازار عقب‌نشینی کرده‌اند، همچنین انگیزه برای فروشنده‌ها بیشتر شده است و افراد بسیاری هستند که قصد خروج از بازار را دارند. در این صورت به نظر می‌رسد تازمانی‌که تقاضا در بازار کم باشد با فشار فروش مواجه می‌شویم که در حال حاضر این اتفاق افتاده است.

این کارشناس بازار سهام معقتد است: تسویه حساب کارگزاری‌ها با مشتریان اعتباری خود از مسائلی است در این افت تاثیرگذار بوده است. البته سیاست‌ها و ساختارهای کارگزاری‌ها با هم متفاوت است اما مشتریان بسیاری هستند که در این ماه اعتبارات خود را تسویه می‌کنند.

او گفت: در مجموع بازار این روزها بی‌رمق است که این بی‌رمقی از نبود اخبار جدید و سکونی که در بازار حاکم شده نشات گرفته شده است.

ثابت اظهار کرد: به نظر می‌رسد این روند بازار تا پایان شهریورماه ادامه داشته باشد. حتی بر اساس بسیاری از تحلیل‌های تکنیکال، ممکن است در این مدت شاخص تا کانال 75 هزار نیز، عقب‌نشینی داشته باشد. البته این مساله بستگی دارد به اینکه نقدینگی به بازار وارد شود یا خیر؛ که به نظرم بعید است در شهریورماه نقدینگی به بازار ورود پیدا کند، مگر اینکه در روزهای پایانی این ماه به دلیل اصلاح قیمتی که صورت گرفته، رغبت برای خرید در این بازار افزایش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید