افزایش بیکاری اسپانیا/ ناکامی ایتالیا در ثبت رشد اقتصادی

کدخبر: ۱۵۱۲۳۴
آمار ماه آگوست نشان می‌دهد، میزان بیکاری در اسپانیا افزایش و در ایتالیا کاهش یافته است.
افزایش بیکاری اسپانیا/ ناکامی ایتالیا در ثبت رشد اقتصادی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آرتی‌تی، آمار وزارت کار نشان می‌دهد پس از سقوط 5 ماهه بیکاری در اسپانیا، بیکاری این کشور در ماه آگوست افزایش یافت.

تعداد بیکاران اسپانیا در ماه آگوست نسبت به ماه قبل 14 هزار و 435 نفرا افزایش یافته است. با وجود این، تعداد افرادی که برای مزایای بیکاری ثبت‌نام کردند در مجموع به 3.69 میلیون نفر رسیده که پایین‌ترین سطح از آگوست 2009 بوده است.

از سوی دیگر، آمار ایستات نشان می‌دهد که در پی ثابت باقی ماندن میزان مصرف و کاهش سرمایه‌گذاری، اقتصاد ایتالیا در سه‌ماهه دوم سال جاری یکنواخت باقی مانده است. 

تولید ناخالص داخلی ایتالیا نسبت به رشد 0.3 درصدی سه‌ماهه نخست، در فصل دوم سال جاری بدون تغییر باقی مانده است. از سه‌ماهه چهارم سال 2014، این نخستین فصلی است که اقتصاد ایتالیا در ایجاد رشد اقتصادی ناکام مانده است.

هزینه مصرفی نهایی بدون تغییر باقی ماند و ترکیب سرمایه ثابت ناخالص نیز 0.3 درصد کاهش داشت. میزان صادرات و واردات ایتالیا نیز در سه‌ماهه دوم به ترتیب 1.9درصد و 1.5 درصد افزایش داشت. 

در مقیاس سالانه، GDP در سه‌ماهه دوم 0.8 درصد افزایش داشته است. در فصل نخست امسال رشد نسبت به سال گذشته یک درصد ثبت شده بود. این در حالی است که میزان بیکاری نیز در ماه آگوست 24 هزار و 462 نفر کاهش یافته است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید