گرفتن اقامت هند در ازای سرمایه‌گذاری 1.5 میلیون دلاری

کدخبر: ۱۵۱۲۶۸
آیا می‌خواهید در هند زندگی کنید؟ اگر توانایی سرمایه‌گذاری 1.5 میلیون دلاری را دارید، می‌توانید.
گرفتن اقامت هند در ازای سرمایه‌گذاری 1.5 میلیون دلاری
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی‌ان‌ان، دولت هند در حال راه‌اندازی برنامه‌ جدیدی است که تنها در صورتی به خارجی‌های امکان اقامت 10 ساله می‌دهد که در مدت 18 ماه بتوانند سرمایه‌گذاری 1.5 میلیون دلاری انجام دهند. سرمایه‌گذاران همچنین نیازمند تولید دست‌کم 20 شغل برای شهروندان هندی در هر سال مالی هستند.

در ازای این سرمایه‌گذاری،‌ سرمایه‌گذاران ویزای ورود چندگانه و حق خرید مسکن را دریافت خواهند کرد. در مدن زمان ویزا، اعضای خانواده سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود در هند به کار و تحصیل بپردازند که تا 10 سال بیشتر قابل تمدید خواهد بود.

در حال حاضر تقریبا 20 کشور طرح‌هایی را به سرمایه‌گذاران مهاجر ارائه می‌دهند. این کشورها شامل آمریکا، کشورهای منتخب در اروپا و  برخی از جزایر دریای کارائیب هستند. سرمایه‌‌گذاری مورد نیاز از محدوده 500 هزار دلار تا چندین میلیون دلار برای کشورهای مختلف متفاوت است.
 
در هند، این برنامه می‌تواند موجب جذب کارآفرینان خارجی‌ای شود که مشتاق به انجام کسب‌وکار در رو به رشدترین اقتصاد بزرگ دنیا هستند.

تحت قوانین کنونی، خارجی‌ها اغلب در بروکراسی پیچیده مورد نیاز برای تعویض ویزا گیر می‌افتادند. با وجود این، سرمایه‌گذاری نسبتا بالای 1.5 میلیون دلاری می‌تواند باعث کاهش تاجران در بسیاری از حرفه‌ها شود.
 
گفتنی است برنامه گرین‌کارت 5 ساله آمریکا، به خارجی‌هایی که سرمایه‌گذاری 500 هزار دلاری انجام دهند اجازه اقامت می‌دهد. همچنین در صورت ایجاد 10 شغل در کشور سنت‌ کیتس‌ نویس در دریای کارائیب و سرمایه‌گذاری 400 هزار دلاری در بخش املاک یا 250 هزار دلاری در صنعت شکر، دولت این کشور به افراد خارجی حق اقامت اعطا خواهد کرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید