قمصری: تولید نفت ایران به 4 میلیون بشکه در روز می‌رسد

کدخبر: ۱۵۱۲۸۹
یک مقام ارشد شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد بسته به تقاضای بازار، این کشور آماده است در دو سه ماه آینده تولید نفت خود را به چهار میلیون بشکه در روز افزایش دهد.
قمصری: تولید نفت ایران به 4 میلیون بشکه در روز می‌رسد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در مجمع نفت خام آرگوس گفت: «ما می‌توانیم بر اساس نیاز بازار، تولید نفت خام خود را افزایش دهیم.»

ایران در نظر دارد در آستانه نشست غیر رسمی ماه آینده اوپک در الجزایر، تولید خود را به سطوح قبل از تحریم‌ها بازگرداند. قرار است در این نشست در خصوص توافق برای فریز تولید مذاکراتی انجام بگیرد.

قمصری گفت: «ایران در حال حاضر اندکی بیشتر از 3.8 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند.»

تلاش‌های اوپک و صادرکنندگان غیر اوپک برای رسیدن به پیمانی برای ثابت نگهداشتن سطح تولید خود در اوایل سال جاری، به دلیل اینکه ایران از حضور در آن سر باز زده بود، بی‌نتیجه ماند.

حرکت قاطع تهران برای بازپس‌گیری سهم بازار خود پس از لغو تحریم‌ها از ماه ژانویه ادامه دارد؛ به طوری‌که چهار خریدار بزرگ نفت ایران در ماه جولای خرید خود را نسبت به ماه مشابه سال گذشته 61 درصد افزایش دادند.

ایران همچنین به دنبال عرضه نفت خود به خریداران جدید نفت چین از طریق شرکت ترافیگورا است.

قمصری گفت: شرکت ملی نفت ظرفیت تولید خود را در سه‌ماهه نخست سال آینده به 4.3 میلیون بشکه و در دو سه سال آینده به 5 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید