بسیج 3 نهاد برای تامین کسری وثیقه تسهیلات صنعتگران

کدخبر: ۱۵۱۳۰۵
تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه بین سازمان صنایع کوچک، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک پارسیان امضا شده و قرار است با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، کمبود منابع مالی و کسری وثیقه تسهیلات اعطایی به واحدهای صنعتی برطرف شود.
بسیج 3 نهاد برای تامین کسری وثیقه تسهیلات صنعتگران

به گزارش اقتصادنیوز، تفاهم‌نامه همكاری مشترك‌ سازمان صنايع كوچك و شهرك‌های صنعتی ايران با صندوق ضمانت سرمايه‌گذاری صنايع‌كوچك و بانك پارسيان با هدف توسعه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنایع‌کوچک و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک‌ها و مؤسسات مالی امضا شد.

علی يزدانی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اين تفاهم نامه‌ در این مراسم گفت: با امضای اين تفاهم‌نامه شعب بانك پارسيان ضمانت‌نامه‌های صندوق را پذيرفته و نسبت به ارائه تسهیلات به واحدهاي صنعتی اقدام می‌کنند.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان صنايع كوچك و شهرك‌های صنعتی ايران، یزدانی با اشاره به حمایت‌های مالی از واحدهای صنعتی و تاكيد بر اينكه اعتبارات مورد نیاز واحدهای صنعتی در اختیار و جزء منابع بانکی است، خاطرنشان كرد: واحدهای صنعتی در کنار استفاده از تسهیلات بانکی می‌توانند در سه محور مشارکت داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری مشترک، حضور در فرابورس و استفاده از تسهیلات صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری صنايع كوچك به عنوان راه‌های تامین منابع مالی مورد نظر خود اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پايان سخنانش با اشاره به وجود 950 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور، خاطر نشان كرد: از مجموع 88 هزار واحد صنعتی در کشور، 38 هزار واحد با اشتغال آفرینی یک میلیون نفر در شهرکهاي صنعتي مستقرهستند.

همچنين در اين مراسم مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه‌گذاری صنايع كوچك نيز اظهار اميدواری كرد با انعقاد اين تفاهم‌نامه ، كمبود منابع مالی و کسری وثیقه تسهیلات اعطایی به واحدهای صنعتی برطرف شود.

مديرعامل بانك پارسيان نيز در اين مراسم با اشاره به همكاری سازمان صنايع كوچك وشهرك‌های صنعتی ايران و صندوق ضمانت سرمايه‌گذاری صنايع كوچك در جهت رفع مشكل نقدينگی واحدهای صنعتی كوچك اظهار اميدواری كرد با انعقاد اين تفاهم‌نامه بستر های لازم جهت اعطای تسهيلات به واحدهای صنعتی كوچك فراهم شود.

اين تفاهم‌نامه سه‌جانبه جهت تأمین کسری وثیقه تسهیلات اعطایی بانک پارسیان به متقاضیان صنایع کوچک مطابق متن ضمانت‌نامه صادره، توسط صندوق ضمانت سرمايه‌گذاری صنايع كوچك به امضای مديران سه مجموعه رسيد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید