در پی رشد قیمت نفت به ثبت رسید

بیشترین رشد یک‌ماه اخیر بازارهای سهام

کدخبر: ۱۵۱۳۴۶
 پس از انتشار آمار ضعیف‌تر از انتظار اشتغال آمریکا که بهانه‌ای دیگر به فدرال‌رزرو برای تعویق افزایش نرخ بهره داد، بازارهای سهام جهانی بیشترین رشد یک‌ماه اخیر خود را در روز دوشنبه تجربه کردند.
بیشترین رشد یک‌ماه اخیر بازارهای سهام
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در پی صعود سهام شرکت‌های معدنی و نفتی، سهام اروپایی بالاترین سطح چهار ماه اخیر خود را تجربه کرد. این در حالی است که قیمت نفت برای دومین جلسه متوالی در بازارهای کالایی با رشد مواجه شد.

در میان کمتر شدن احتمال افزایش نرخ بهره، اوراق قرضه معیار مجددا مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند در حالی که بازارهای سهام کشورهای نوظهور با رشدی 1.3 درصدی، بهترین روز خود را از اوایل جولای تجربه کردند.

پل فیگ، تحلیلگر اوراق بهادار TD اعلام کرد: «ما انتظار نداریم که فدرال‌رزرو تا سال آینده کاری انجام دهد.»

گرچه واکنش فدرال‌رزرو و افزایش قیمت نفت اصلی‌ترین محرک‌های بازار هستند، اما تنها عوامل تعیین کننده در بازار سهام محسوب نمی‌شوند.

پس از اینکه رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد سیاست‌های پولی توکیو در ماه جاری انبساطی‌تر خواهد شد، سرمایه‌گذاران ناامید شده و ین فشار بیشتری روی دلار وارد کرده است. هاروهیکو کورودا اعلام کرد که برنامه محرک سنگین بانک مرکزی ادامه خواهد داشت.
 
دلار که در شش روز گذشته بیش از 4 درصد در برابر ارز ژاپنی تقویت شده بود، امروز با افتی 0.7 درصدی در برابر ین مواجه شد.

کنستانتین بولز، رئیس مرکز تحقیقات ارزی UBS اعلام کرد، برخی از فاکتورهای تقویت دلار کمرنگ‌تر شد‌ه‌اند و افت شدید دلار شگفت‌آور نخواهد بود. ما نباید فراموش کنیم که هر دلار چند روز پیش معادل 100 ین معامله می‌شد.

پوند بریتانیا نیز به دلار ضربه زده است. پس از اینکه به گواه آمار صنعت خدمات بریتانیا از پایین‌ترین سطح هفت‌ساله خود فاصله گرفته است،  این واحد پولی با رسیدن به سطح 1.3360 دلاری، بالاترین سطح یک ماه اخیر خود را تجربه کرده است.

شاخص مدیران خرید مارکیت در ماه آگوست با رشدی 5.5 درصدی نسبت به ماه جولای به 52.9 واحد رسید. این بیشترین رشد ماهانه در 20 سال اخیر و فراتر از پیش‌بینی تمامی اقتصاددانان نظرسنجی رویترز بوده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید