گزارش بانک مرکزی نشان داد

بازگشت ثبات به بازار خوراکی‌ها

کدخبر: ۱۵۱۳۴۷
در هفته گذشته از میان 11 گروه مواد خوراکی مصرفی خانوارها قیمت 5 گروه ثابت مانده و یک گروه کاهش یافته است. به عبارتی 55 درصد مواد خوراکی مورد نیاز مردم با ثبات یا کاهش قیمت مواجه بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز بانک مرکزی گزارش قیمت خرده‌فروشی مواد غذایی را در هفته منتهی به 12 شهریور سال جاری منتشر کرد. بر اساس این گزارش در چند ماه اخیر این نخستین باری است که قیمت 45 درصد مواد غذایی در مقایسه با هفته مشابه قبل ثابت مانده است. لبنیات، تخم‌مرغ، حبوبات، قندو شکر و چای موادی هستند که قیمت آنها در مقایسه با هفته قبل از هفته مذکور ثابت مانده است.

قیمت سبزی‌های تازه نیز 0.4 درصد کاهش یافته است. بیشترین افزایش قیمت در این هفته هم مربوط به افزایش 1.7 درصدی گوشت قرمز است. میوه‌های تازه، گوشت مرغ، روغن نباتی و برنج هم چهار گروه کالایی هستند که افزایش قیمتی کمتر از یک درصد را تجربه کرده‌اند.

قیمت‌ها در هفته مذکور با هفته مشابه ماه قبل هم تغییر چندانی نداشته است. به عبارتی می‌توان گفت افزایش قابل توجه هفته‌های گذشته را ندارد. بیشترین افزایش قیمت در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل مربوط به افزایش 6.3 درصدی گوشت قرمز است. قیمت روغن نباتی هم 5.2 درصد افزایش یافته.

گوشت مرغ و قندو شکر هم که در هفته‌های گذشته افزایش قیمت داشته، در این دوره با کاهش قیمت مواجه بوده و قیمت مرغ 7.2 درصد و قیمت قند و شکر 10.8 درصد کاهش یافته است.

نوسان دیگر مواد خوراکی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید