افزایش قیمت گوشت گوسفندی طی دو هفته اخیر/برقراری تعادل در بازار گوشت با کمک بچه‌های مدرسه‌ای

کدخبر: ۱۵۱۳۶۴
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی طی دو ماه چهار تا پنج هزار تومان افزایش یافته، اظهار امیدواری کرد که در آستانه عید قربان قیمت گوشت بیشتر نشود.
افزایش قیمت گوشت گوسفندی طی دو هفته اخیر/برقراری تعادل در بازار گوشت با کمک بچه‌های مدرسه‌ای

به گزارش اقتصادنیوز، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه دار را بین ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان و عرضه به مشتری بین ۳۴ تا ۳۵ هزارتومان اعلام کرد.

او با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی طی حدود دو ماه اخیر بین چهار تا پنج هزارتومان و نسبت به حدود دو هفته قبل هزار تومان گران شده است، اظهار کرد: قیمت این نوع گوشت نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته و به نظر می‌رسد در یک هفته اخیر قیمت‌ها به ثبات رسیده است.

آن طور که مهر و تسنیم گزارش داده‌اند، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه عرضه دام در بازار نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شده است، افزود: جلوی خروج دام از کشور گرفته شده و به همین دلیل عرضه آن در بازار داخل بیشتر شده است ضمن اینکه به همین دلیل قیمت‌ها به ثبات رسیده و در یک هفته اخیر تغییری نداشته است.

ملکی درباره وضعیت بازار در هفته آتی و عید قربان نیز گفت:‌ از هفته گذشته قیمت گوشت تغییری نداشته و امیدواریم با توجه به اینکه دوشنبه هفته آینده عید قربان است، نرخ گوشت افزایش قیمتی نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه قیمت گوشت برای عید قربان بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود ولی با توجه به شرایط امیدواریم افزایش قیمت نداشته باشیم تصریح کرد:‌ با توجه به پیگیری‌هایی که برای جلوگیری از قاچاق دام انجام شد،‌در حال حاضر بر اساس اطلاعات بدست آمده از مرزها،‌مسیر خروج دام مسدود شده است، بنابراین برای تنظیم قیمت‌ها باید منتظر تعادل بازار داخل باشیم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه هر شغلی به اصطلاح یک روز عید دارد و روز عید حرفه ما نیز عید قربان است گفت: افرادی که برای عید قربان دام نگه داشته‌اند نیز با عرضه دام، تعادل بازار را در عرضه و تقاضا حفظ کرده تا این عید بزرگ را به خوبی سپری کنند و بر همین اساس امیدواریم افزایش قیمتی رخ ندهد.

ملکی ادامه داد:‌ با توجه به شروع مدارس، بچه‌های روستایی که در تابستان مشغول دامداری و دامپروری بوده‌اند نیز دام‌های خود را به بازار عرضه و به تعادل بازار کمک می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید