صعود نفت در پی توافق روسیه و عربستان/ نفت برنت 47 دلار

کدخبر: ۱۵۱۳۹۳
 پس از اینکه عربستان سعودی و روسیه در خصوص همکاری برای تثبیت بازار به توافق رسیدند،‌ قیمت نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه بازهم افزایش یافت، اما عدم اقدام فوری برای کاهش تولید، باعث محدود شدن رشد شده است.
صعود نفت در پی توافق روسیه و عربستان/ نفت برنت 47 دلار
 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با 11 سنت افزایش 47 دلار و 74 سنت معامله شد. پس از انتشار اخبار توافق روسیه-عربستان، شاخص جهانی نفت خام در روز دوشنبه با رسیدن به 49 دلار و 40 سنت بالاترین سطح یک هفته اخیر خود را نیز تجربه کرده بود، اما پس از اینکه خالد الفالح اعلام کرد که نیاز به فریز فوری تولید نیست، رشد نفت کمرنگ شد. 
 
قیمت هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه اکتبر نیز با 21 سنت افزایش به 45 دلار و 32 سنت رسید. این در حالی است که حجم معاملات در آمریکا به دلیل تعطیلی روز کار در این کشور بسیار کم بود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد این کشور و عربستان سعودی در راستای همکاری استراتژیک در بخش انرژی رو به جلو حرکت می‌کنند و سطح بالای اعتماد می‌تواند به آنها اجازه دهد که چالش‌های جهانی را حل کنند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و تولیدکنندگان غیراوپک نظیر روسیه در ماه سپتامبر مذاکراتی غیررسمی را در الجزایر ترتیب خواهند داد.

کانامه گوکون، تحلیلگر شرکت اوکاتو شوجی اعلام کرد: «همکاری دو کشور قابل‌درک است. اما وقتی که تولید کاهش پیدا کند، دیگر تولیدکنندگان از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد. هنوز پرسش‌هایی وجود دارد که آیا این دو کشور می‌توانند برای مدت زمان طولانی تولیدات را کاهش دهند.»

بسیاری از تولیدکنندگان اوپک به منظور مقابله با عرضه بیش از تقاضا خواستار فریز تولید شدند، موضوعی که به دلیل افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان پرهزینه نظیر آمریکا صورت گرفته است.

محمد الصدا، وزیر انرژی قطر اعلام کرد که این کشور از توافق میان عربستان سعودی و روسیه استقبال می‌کند. با وجود این، ایران انتظار دارد که خط لوله و ترمینال صادرات نفت خام درجه جدید خود را تا پایان سال تکمیل کرده و تولید نفت خود را به سطوح قبل از تحریم‌ها افزایش دهد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید