علی اکبر ولایتی خبر داد

جلسه جامع هیات نظارت بر برجام در 2 روز آینده/ بدعهدی‌های آمریکا محور بحث

کدخبر: ۱۵۱۴۵۶
علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و عضو هیات نظارت بر اجرای برجام، از برپایی ششمین جلسه جامع این هیات در دو روز آینده خبر داد و گفت: «بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام» از جمله محورهای جلسه آتی هیات نظارت براجرای برجام خواهد بود.
جلسه جامع هیات نظارت بر برجام در 2 روز آینده/ بدعهدی‌های آمریکا محور بحث

به گزارش اقتصادنیوز، علی‌اکبر ولایتی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: انشاءالله ظرف یکی دو روز آینده، هیات نظارت بر اجرای برجام جلسه خواهد داشت و «بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام» از جمله محورهای این جلسه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، هیات نظارت بر برجام به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده و وظیفه بررسی اجرای برجام و تشخیص نقض برجام چه نقض کلی و چه نقض فاحش به عهده این هیأت است.

اعضای این هیات را حسن روحانی، علی‌ لاریجانی، محمدجواد ظریف، حسین دهقان، علی شمخانی، علی‌اکبر صالحی، سعید جلیلی و علی‌اکبر ولایتی تشکیل می‌دهند و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی هم‌زمان دبیر این هیأت نیز هست و وظیفه اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش‌های مربوطه بر عهده او است.

آن گونه که ولایتی گفته است، این هیات تاکنون پنج جلسه جامع داشته و قرار است ششمین جلسه آن در روزهای آینده برگزار شود.

ولایتی درباره «ارسال گزارش بدعهدی‌های آمریکا به هیات نظارت بر اجرای برجام» که روز گذشته توسط معاون اروپا وآمریکای وزیر امورخارجه کشورمان رسانه‌ای شد، نیز گفت: این موضوع را در جلسه هیات نظارت بررسی می‌کنیم.

مجید تخت‌روانچی روز گذشته در مصاحبه‌ای از ارسال گزارش «بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام» به هیئت نظارت بر اجرای برجام خبر داد و گفت: ما گزارش‌ها را به هیات نظارت بر اجرای برجام ارسال کردیم و به طور دقیق رصد می کنیم که چه اقداماتی را طرف مقابل ما باید انجام می‌داد و سستی یا نقص در کارش است.

وی همچنین گفت : تصمیم درباره نوع برخورد، با هیئت نظارت است که چه نوع برخوردی کند ولی از دید ما باید طرف‌های مقابل همانطور که تعهد کردند عمل کنند.

علی‌اکبر ولایتی پیش از این نیز از برگزاری جلسه‌ای با مسئولیت آقای عراقچی برای یادآوری سنگ‌اندازی‌های آمریکا در اجرای برجام در آینده‌ نزدیک خبر داده و گفته بود: بدون تردید تا زمانی که به آمریکایی‌ها فشار وارد نشود به سهولت کاری را که به عهده‌شان هست انجام نمی‌دهند، این را به عینه دیده‌ایم.

این عضو هیئت عالی نظارت بر اجرای برجام همچنین گفته بود: تاکنون 5 جلسه این ستاد برگزار شده است و مسلما جلسات آن بدون تاخیر و تعلل برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید