رشد محدود طلا در پی انتشار آمار ضعیف از اقتصاد آمریکا/ هر اونس 1351 دلار

کدخبر: ۱۵۱۴۸۳
پس از رشد 2 درصدی طلا در روز گذشته، در معاملات روز چهارشنبه قیمت طلا تغییر چندانی نکرد. آمار اقتصادی ناامیدکننده آمریکا انتظارات را برای افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش داده است.
رشد محدود طلا در پی انتشار آمار ضعیف از اقتصاد آمریکا/ هر اونس 1351 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات امروز بدون تغییر یکهزار و 351 دلار و 60 سنت معامله شد.

در میان افت شدید تولیدات و سفارشات، فعالیت بخش خدمات آمریکا در ماه آگوست به پایین‌ترین سطح 6 سال و نیم اخیر خود رسید. موضوعی که نشان می‌دهد رشد اقتصادی کندتر شده و چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر کمرنگ‌تر شده است.
 
شاخص سفارشات جدید غیرتولیدی آمریکا در ماه آگوست به پایین‌ترین سطح از دسامبر 2013 سقوط کرد.

شاخص شرایط بازار کار فدرال نیز در ماه آگوست سقوط کرده و پس از ثبت ارقام مثبت در ماه جولای، در این ماه مجددا وارد قلمرو منفی شد.

بانک مرکزی انگلستان در تلاش برای جلوگیری از سقوط ناشی از رای به برگزیت، کاهش 0.15 درصدی نرخ بهره بانکی را تا نشست ماه نوامبر خود به تاخیر خواهد انداخت.
    
روزنامه سان‌کی گزارش داد سیاست‌گذاران بانک مرکزی ژاپن در آستانه نشست 20-21 سپتامبر این بانک، نظرات متفاوتی دارند، این در حالی است که هاروهیکو کورودا رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده که هیئت اجرایی این بانک در صورت لزوم برنامه محرک‌های مالی سنگین خود را گسترش خواهند داد.
 
صادرات قدرتمند و افزایش تقاضای خانوار در سه ماهه دوم سال جاری باعث توسعه اقتصادی در منطقه یورو شده اما به دلیل ضعف موجودی و سرمایه‌گذاری، رشد نسبت به سه‌ماهه‌های گذشته ضعیف‌تر بوده است.

بانک ABN روز گذشته پیش‌بینی‌های خود را در خصوص قیمت طلا و نقره در پایان سال تعدیل کرد. دارایی‌ها در SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز سه‌شنبه با رشدی 1.52 درصدی به 952.14 تن رسید. 
        
در بازار ارز نیز دلار سقوط کرد و بازارهای سهام آسیا نیز در روز چهارشنبه و پس از انتشار آمار ضعیف فعالیت بخش خدمات آمریکا، به بالاترین سطح یک سال اخیر خود رسیدند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید