نتایج یک تحقیق دانشگاهی در استرالیا:

زنان بیش از مردان درخواست افزایش حقوق می‌کنند، ولی کمتر به آن می‌رسند

کدخبر: ۱۵۱۵۳۷
زنان بیشتر از مردان درخواست افزایش حقوق می کنند، ولی به طور معمول شانس کمتری برای افزایش دستمزد نسبت به مردان دارند.
زنان بیش از مردان درخواست افزایش حقوق می‌کنند، ولی کمتر به آن می‌رسند
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی‌ان‌ان، تحقیقات مدرس کسب‌و‌کار کاس و دانشگاه واوریک در بریتانیا و دانشگاه ویسکانسین نشان می‌دهد که شانس قبول درخواست افزایش حقوق مردان 25 درصد بیشتر از زنان است.

این پژوهش، این باور را که به چالش کشیده که اختلاف دستمزد میان مردان و زنان را نتیجه عدم درخواست پول توسط زنان آن هم به دلیل جاه‌طلبی کمتر و ترس از ناراحت کردن رئیس خود می‌داند.

اندرو اسوالد، استاد اقتصاد دانشگاه وارویک و یکی از نویسندگان این پژوهش اعلام کرد: «با توجه به این یافته‌ها، من فکر می‌کنم باید قبول کنیم که عناصری از تبعیض علیه زنان وجود دارد.»  

محققان بیش از 4600 کارمند و 800 کارفرما را در استرالیا مورد بررسی قرار دادند؛ استرالیا تنها کشوری است که آمار درخواست و قبول افزایش حقوق را جمع‌آوری می‌کند.

بر اساس اظهارات اسوالد، نتایج استرالیا به احتمال بسیار زیاد نمایانگر رفتار اقتصادهای بزرگ دیگر خواهد بود.

اسوالد در این رابطه گفت: «آمار مطالعات دیگر نشان می‌دهد که شکاف جنسیتی پرداختی‌ها در استرالیا نزدیک 15 درصد است که در حد معمول است. استرالیا یک اقتصاد صنعتی مدرن و ترکیبی از بریتانیا و آمریکاست.»

این مطالعه تفاوت میان مشاغل تمام وقت و پاره‌وقت را لحاظ کرده و تنها کارمندان مشابه را با هم مقایسه می‌کند. اما این تمام موضوع نیست. محققان دریافتند که تغییراتی در پیش است. آماندا گودال، استاد ارشد مدرسه کسب‌وکار کاس گفت: «زنان جوان زیر 40 سال نسبت به زنان پیرتر در مذاکرات افزایش حقوق موفق‌تر هستند و این روند در حال بهتر شدن است.»
بر اساس آمار مجمع جهانی اقتصاد،‌ هنوز هم در تمامی کشورهای دنیا، زنان کمتر از مردان درآمد دارند. 118 سال طول خواهد کشید تا شکاف میان مردان و زنان از بین برود. در آمریکا به ازای یک شغل مشابه، به ازای هر یک دلار درآمد مردان زنان 78 سنت پول دریافت می‌کنند.

زنان همچنین کمتر از مردان از ترفیع رتبه برخوردار می‌شوند. مطالعه منتشر شده توسط موسسه مدیریت چارترد در ماه گذشته نشان داد که مدیران مرد 40 درصد بیش از همکاران زن خود ترفیع پیدا می‌کنند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید