سیر تا پیاز حادثه متروی کیانشهر/ 4 کشته و 6 مصدوم +اسامی / شهرداری تهران: ریزش یا نشست خیابان رخ نداده است

کدخبر: ۱۵۱۵۷۴
روز گذشته در ساعت 17 و 25 دقیقه حادثه‌ای در متروی کیانشهر رخ داد که منجر به کشته شدن چهار نفر و مصدوم شدن شش نفر از پیمانکارانی شد که در آن زمان مشغول به کار بوده‌اند. این در حالی است که معاون شهردار تهران می‌گوید این حادثه به ریزش یا نشست خیابان ربطی ندارد.
سیر تا پیاز حادثه متروی کیانشهر/ 4 کشته و 6 مصدوم +اسامی / شهرداری تهران: ریزش یا نشست خیابان رخ نداده است

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته در ساعت 17 و 25 دقیقه حادثه‌ای در متروی کیانشهر رخ داد که منجر به کشته شدن چهار و مصدوم شدن شش نفر از پیمانکارانی که در آن زمان مشغول به کار بوده‌اند شد.

در این رابطه سیدمازیار حسینی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما گفت: تونلی در این ایستگاه توسط دستگاه حفار در سه سال پیش ساخته شده بود و در مرحله برداشتن سگمنت‌ها (پایه‌ها) بودند که این اتفاق رخ داد.

حسینی ادامه داد: پیمانکار، چند سگمنت اول را همان گونه که مرسوم بوده است، برداشت، اما ناگهان چند تا از آنها بر روی بیل مکانیکی در حال کار ریخت.

همان‌گونه که خبرگزاری صدا و سیما در گزارش خود آورده است، وی با بیان اینکه با دستور شهردار تهران کمیته کارشناسی برای بررسی علت حادثه تشکیل شده است، افزود: برداشت اولیه ما این است که این حادثه بسیار نادر است و احتمالاً‌ ناشی از خطای انسانی است.

حسینی ادامه داد: این حادثه در کارگاه و داخل مترو رخ داد و به ریزش یا نشست خیابان ربطی ندارد.

در همین حال، قاضی مرادی، بازپرس ویژه قتل پایتخت درباره اسامی درگذشتگان این حادثه گفت: آقایان هادی علیزاده، غلامرضا علیزاده، رضا بهرامی و احمد رسولی (تبعه افغانستان) در این حادثه فوت شده اند.

وی گفت: آقایان مسعود غلامی، احمد حاجی زاده (افغانستانی)، سعید نوری (افغانستانی)، ‌خلیل یونسی (افغانستانی)‌، غلام تاجیک و قدرت الله تابع هم از مجروحان این حادثه هستند که به این بیمارستان هفتم تیر منتقل شده اند.

بر اساس این گزارش، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز شب گذشته در حاشیه بازدید از حادثه متروی کیانشهر گفت: این حادثه برای ساکنین محل نیز به دلیل روی دادن در کارگاه مترو خطری ندارد.

وی افزود: تا پیش از ظهر پنج‌شنبه روند کار به حالت عادی بازخواهد گشت.

قالیباف اضافه کرد: در حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران دو گروه برای بررسی حادثه تشکیل شده است.

وی با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه متروی ایستگاه کیانشهر گفت: 10 نفر در زمان حادثه در ایستگاه مشغول به کار بوده‌اند که شش نفر مصدوم و چهار نفر فوت شدند و حال مصدومان خوب است.

قالیباف با بیان اینکه کارگران و مهندسان مترو مجاهدان خاموشی هستند که ده‌ها متر زیر زمین خدمت‌رسانی می‌کنند افزود: 21 هزار نفر در سه شیفت در ساخت متروی تهران فعالند.

این در حالی است که گفته می‌شود صبح امروز حادثه‌ای دیگر در متروی کوهسار شهران رخ داده است.

در این رابطه ایسنا نوشت: در حالی که کمتر از 24 ساعت از حادثه متروی کیانشهر می‌گذرد، صبح امروز و بنابر اعلام سرپرست اورژانس کشور، کارگاه مترو کوهسار شهران نیز ریزش کرد.

کولیوند، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از ریزش کارگاه متروی کوهسار شهران تهران در ساعت 7 صبح امروز خبر داد و گفت: این حادثه تاکنون یک مصدوم داشته است.

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، وی همچنین ادامه داد: آمبولانس اورژانس جهت امدادرسانی به محل مورد نظر اعزام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید