خطر سیلاب و آبگرفتگی در مناطق شمالی کشور/ بیشتر مناطق کشور روزهای پربارشی را خواهند داشت

کدخبر: ۱۵۱۵۷۸
سازمان هواشناسی از ادامه بارندگی در بسیاری از مناطق کشور خبر داد.
خطر سیلاب و آبگرفتگی در مناطق شمالی کشور/ بیشتر مناطق کشور روزهای پربارشی را خواهند داشت

به گزارش اقتصادنیوز، سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (پنجشنبه) در شمال استان خراسان رضوی و مناطق شمالی استان تهران رشد ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در ساعت‌های عصر پنجشنبه و جمعه، در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان رشد ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید موقت پیش‌بینی شده است.

محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: نوشهر، بابلسر، کیاسر، دشت ناز، بندر ترکمن و آمل مناطقی هستند که بارش‌ها در آنها ادامه دارد.

وی گفت: موج جدیدی که چند روزیست در کشور فعال شده در حال انتقال به نیمه شرقی و شمالی کشور است و اوج بارش‌ها در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در گفت‌وگویش با خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: با توجه به بارندگی‌های گسترده در شمال کشور خطر سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی این مناطق را تهدید می‌کند.

اصغری با اشاره به کاهش دما گفت: امروز در پایتخت و بیشتر مناطق کشور کاهش دما محسوس است و این روند تا فردا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به خنکی و رطوبت هوا اگر مردم فردا قصد دارند به مناطق کوهستانی سفر کنند با کاهش دید مواجه خواهند بود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در عراق تصریح کرد: مناطق غرب کشور تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته اند و هموطنانمان در ایلام، خوزستان، بوشهر، کرمانشاه و کردستان با گرد و خاک مواجه خواهند بود.

وی همچنین گفت: میزان سرعت باد در جنوب سمنان، جنوب استان تهران، استان قم، شمال استان اصفهان و مرکزی افزایش خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: برای تهران، قم، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، استان خراسان رضوی و استان مرکزی بارندگی های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: از روز شنبه موج جدیدی به سواحل دریای خزر نفوذ می کند و در هفته آینده بارش ها در سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

وی همچنین گفت: پدیده غالب در بیشتر استان ها وزش باد است که قطعا برای کشاورزان مهم خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید